Fiecare brand are o identitate vizuala puternica, comunica si investeste in promovare. In perioada ianuarie septembrie a acestui an, investitia in advertising depaseste cifra de 65 milioane euro rate card, precizeaza Mirela Bosoi, Communication Manager Orange Romania. Savurand ideea unei campanii agresive pentru construirea unei marci puternice si de incredere, reprezentantii grupului Cosmote vor sa fie ''memorabili''. ''Cosmote s-a angajat sa investeasca 450 milioane euro pentru dezvoltarea comerciala si promovarea sa in primii 3 ani pe piata din Romania. Anul viitor vom investi cat va fi nevoie pentru a fi la fel de vizibili in ochii consumatorilor. Vrem sa mentinem o comunicare cu ei pe tot parcursul anului, intr-un mod in care sa fim memorabili, a precizat pentru Wall-Street Tereza Valcan, Corporate Affairs Manager Cosmote.
Asta nu inseamana ca se comunica deficitar in cazul unui rebrand la acest nivel ci ca familiarizarea cu schimbarile pe piata de telefonie in Romania se face strategic, incercandu-se o adaptare proprie a consumatorilor la noile ''tendinte'' adoptate. Nu o spunem noi, o spun specialistii in branding: identitatea vizuala a brandului Vodafone este unica si atat de puternica, incat nu se pune problema unei confuzii la nivelul utilizatorilor sau al pietei in general. In plus, asocierea Vodafone la nivel global cu competitii puternice precum Formula 1 si Champions League, este de natura sa creeze o popularizare extraordinara a brandului Vodafone in toate pietele pe care opereaza. Identitatea Vodafone este deja bine cunoscuta si individualizata, in Romania, a precizat pentru Wall-Street, Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania.
Strategie: ''Sa vorbim cu consumatorul roman''
Bugetele de marketing ridicate dedicate promovarii si dezvoltarii serviciilor oferite de operatorii de telefonie mobila sunt cu siguranta generate de dorinta de a avea vizibilitate pe o piata dinamica. Insa fiecare operator de telefonie mobila de pe piata autohtona foloseste o strategie aparte de comunicare. ''In ceea ce ne priveste, cautam sa oferim beneficii unice, ce nu pot fi oferite de competitorii nostri, care decurg din parteneriatele sau contractele exclusive, globale sau locale. Un exemplu concret in acest sens este campania promotionala 'Hagi isi face echipa pentru UEFA Champions League', explica Liliana Solomon. Substanta Vodafone reiese cu succes din campaniile de promovare a diferitelor servicii si produse ale operatorului, mai ales ca in fiecare dintre campaniile generate de noi se regaseste noua filosofie a brand-ului Vodafone, in acelasi timp fiecare dintre ele a fost gandita pentru a comunica individual un produs, un serviciu sau o asociere. Prin urmare, fiecare face treaba la fel de buna pentru brand si pentru produs, considera Adrian Botan.
Co-brand, rebrand, sau cum sa 'maritam' un brand
Grupul Vodafone s-a folosit de un intreg proces de transformare pe piata romaneasca: Connex - Connex-Vodafone - Vodafone. Trecerea de la un brand romanesc foarte puternic, la unul global foarte puternic, dupa cum spun reprezentantii agentiei, a fost structurata in doua etape, lasand consumatorilor posibilitatea sa digere treptat o astfel de miscare pe piata. Am ales aceasta strategie pentru ca brandul Connex a fost un brand puternic pe piata romaneasca si am vrut sa transferam acest capital pozitiv de imagine, mai departe, catre un brand international si global Vodafone, cel putin la fel de puternic. Am dorit sa le oferim celor care indrageau brandul Connex o trecere mai lenta pentru a se familiarize cu brandul Vodafone, a mai spus reprezentanta grupului Vodafone. Campania co-brand, 'Connex si Vodafone, Impreuna' a fost urmata, la numai 6 luni, de trecerea efectiva la brandul unic Vodafone. Imediat dupa lansarea brandului Vodafone, a urmat o etapa foarte intensa de introducere a serviciilor si produselor din portofoliul global Vodafone, urmand ca prima aparitie publica, exclusiva a Vodafone sa fie la concertul Depeche Mode in Romania.
Provocarea a fost una de amploare si pentru McCann, care trebuia sa situeze la un nivel cat mai putin vizibil trecerea Connex-Vodafone. Provocarea a fost sa reusim sa pastram valoarea marcii Connex si, in acelasi timp, sa construim pe fundamentul acesteia noul Vodafone. Creativ a trebuit sa 'maritam' personalitatea Connex, care se identifica cu progresul societatii romanesti, fiind un 'role model' pentru noi, cu valorile Vodafone, marca internationala cu cei mai multi adepti, a completat Adrtian Botan.
Cat despre Cosmote, ideea de rebrand nu isi face loc inca printre intentiile grupului elen. Brandul Cosmote este nou atat pe piata romaneasca cat si in regiune, unde grupul s-a rebrandat in culorile verzi anul trecut, dar a reusit in scurt timp sa castige si la nivel local notorietatea de care se bucura la nivel regional. Identitatea vizuala a fost realizata de catre agentia de publicitate Ashley & Holmes care detine contul Cosmote in toate cele 5 tari unde acesta este prezent, a specificat Tereza Valcan.
Trei in top trei al pozitionarii pe piata
Ofertantii duc o lupta acida pe piata in ceea ce priveste numarul de clienti. Noi oferte, tehnologii, noi modalitati de promovare, operatorii de telefonie mobila au mereu cate un as in maneca. Numai in trimestrul aprilie - iunie, am adaugat 350.000 de noi clienti, ajungand la un numar total de 6.735.094 de clienti, iar numarul clientilor 3G a ajuns la 230,000, in septembrie 2006. Mai mult, suntem lideri pe piata de business si in ceea ce priveste lansarea de noi tehnologii, prin lansarea HSDPA 3G Broadband, lansare ce a adus Romania alaturi de tarile europene dezvoltate, a mai spus Liliana Solomon.
Orange Romania este in prezent lider de piata cu 7,2 milioane de clienti, conform rezultatelor anuntate la 30 iunie 2006, mai mult cu 26% fata de 5,72 milioane de utilizatori in aceeasi perioada a anului precedent.
Din punct de vedere al numarului de clienti, Cosmote a reusit sa atraga peste jumatate de milion de clienti in numai sapte luni de la inceperea operatiunilor pe piata romaneasca, castigand in timp record pozitia a treia in randul operatorilor de telefonie mobila. Grupul Cosmote are peste 9.4 milioane clienti in regiunea din Sud Estul Europei, in cele 5 tari in care este prezent.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: