Mai mult decat atat, oamenii din publicitate nu trebuie neaparat sa se gandeasca la ei insisi ca si creatori de advertising ci ca si creatori de continut in forma restransa, a adaugat David Jones in cadrul conferintei "Idea Conference: Redefining Creativity", gazduita de publicatia “Advertising Age”.

Dupa vizionarea animatiei comice “Dilbert”, in care personajele descriu o zi petrecuta la birou - “Ca de obicei, am lucrat pana la miezul noptii, inrautatind o prezentare penru o intalnire care nu va avea loc pentru un proiect care nu exista” - Jones, a vorbit despre solutiile evolutiei industriei de advertising din intreaga lume. Primul sfat oferit: “Nu va mai faceti griji pentru reclamele de 30 de secunde de la televizor. Moartea spoturilor TV este supraevaluata si sa discuti despre asta inseamna sa pierzi esentialul. Industria noastra este cea mai buna din lume in ceea ce priveste forma restransa a continutului. Trebuie sa ne gandim la noi ca si creatori de continut in forma restransa, nu creatori de spoturi de 30 de secunde.”

Admitand ca fiind o reclama importanta pentru agentie, el a indicat spotul “Waterboy”, o reclama animata care se deruleaza pe parcursul a mai bine de doua minute, reclama creata si produsa de Euro RSCG din Paris. Sountrack-ul reclamei este un cover dupa imnul “We Will Rock You” a celor de la Queen, imn cantat de aceasta data de un elev francez. Reclama a avut un succes extraordinar in Franta, unde a fost lansat si un album care ulterior a castigat un disc de platina.

Citeste si:

David Jones a mai pus in discutie si critici in ceea ce priveste un trend popular in publicitatea actuala: folosirea unui continut generat de consumator. "Va trebui sa nu ne mai gandim ca consumatorul este cel care genereaza cotinut, pentru a nu este asa. Vorbim aici de un fenomen”, a mai precizat Jones.

Site-uri precum YouTube sau Heavy.com au devenit branduri importante. Daca suntem sau nu de acord cu spoturile si toate informatiile postate acolo, este discutabil. Jones insa, le numeste “porcarii” si asta pentru ca, spune el, brandurile majoritatii filmuletelor nu sunt bine-venite pe site-urile respective. Exceptia deriva din “ideile geniale”. “Daca postezi acolo idei geniale, vei capta atentia. Brand-ul incepe sa detina atunci controlul”. Pentru a arata cum se intampla acest lucru, Jones a exemplificat un alt spot al Euro RSCG postat pe YouTube, spot care se numea “Dancer”, realizat de Euro RSCG Londra, in care un Citroen C4 danseaza intr-o parcare. "Industria noastra nu poate mereu delega creatiile in urma unor idei geniale catre consumatori. Trebuie sa fim atenti la punctul de pornire”.

Un ultim sfat dedicat creativilor este “Asculta-ti instinctul!” Publicitatea este un domeniu care se schimba in mod constant si risti in momentul in care nu-ti asumi riscuri. Unii dintre cei care si-au asumat acest risc si au castigat, conform lui Jones, sunt co-fondatorul Apple, Steve Wozniak si directorul de film David Fincher ("Fight Club," "Seven").