Jay-Z. Cunoscutul raper si-a “dat demisia” anul acesta si a inceput sa se faca remarcat in marketing. Cunoscut si sub numele de Shawn Carter, Jay a fost distribuit in unul dintre spoturile HP. Campania a avut un real succes iar efortul lui a fost laudabil. Din pacate, si-a retras sprijinul din campania la sampania Cristal, asta dupa ce compania s-a declarat nemultumita de comportamentul multimii de hip-hoperi. “Jay-Z frapeaza!”, putem pune titlul intr-un tabloid si asta pentru ca a acceptat titlul pentru director co-brand al Bud Select.

Chad Hurley. Co-fondatorul si CEO al YouTube, alaturi de partenerul sau Steve Chen, si-a vandut compania celor de la Google pentru 1.65 miliarde de dolari. Dar substanta consta in faptul ca YouTube a aparut de nicaieri, le-a dat dreptul de a se exprima liber milioanelor de utilizatori din intreaga lume si au facut afaceri in ideea ca totusi ar putea iesi ceva profitabil.

Patricia Gatling. Nevoia de diversitate in industria de publicitate nu era discutata in public. Se aprecia foatre mult...tacerea mai mult lucrul acesta. Dar sub conducerea Patriciei, Comisia pentru Drepturile Omului de la New York a inceput anul acesta sa faca oarece presiuni publice. Folosind un mix de citatii, Gatling, a inghiontit industria de publicitate sa ia atitudine si sa remedieze situatia.

Citeste si:

Dieter Zetsche. Chairman-ul de la DaimlerChrysler a avut parte de un mare soc anul acesta, soc cauzat de Joe Eberhardt, care a fost creierul din spatele “Ask Dr. Z” al Chrysler. Desi oamenii puneau mii de intrebari lui Dr. Z, nu cumparau masini, lucru pentru care dealerii Chrysler nu erau prea fericiti. Asa ca doctorul a fost “desfiintat” iar Eberhardt a fost exilat la lotul de vanzari a Mercedes.

Gary Brolsma. Cunoscut mai bine sub numele de copilul “Numa Numa”, el a devenit celebru. Nicidecum un actor profesionist, cu un chip care nu spune mai nimic, Gary este cunoscut in intreaga lume. “Este doar un tip care sta in camera lui si mimeaza un cantec romanesc pop, ridicol de-a dreptul”, spun redactorii publicatiei Ad Age. Dar filmuletul “idiot” cu Gary nu a fost viral, ci epidemic. El si-a gasit in scurt timp fani in intreaga lume, fani care il imitau. Mai mult decat atat, Gary a inspirat si reclamele pentru o retea de network din Argentina.

Rex Briggs si Greg Stuart. Am mai vorbit despre cei doi si despre initiativa lor, lansarea cartii "What Sticks". Cartea acuza faptul ca 37.7% din buetele de publicitate sunt risipite de-a dreptul. Reactia publicitarilor? In urma unui program in 12 pasi, si-au scos agendele si au inceput sa ia notite. Succesul a fost garantat.