Acesta este unul dintre rezultatele studiului realizat de catre departamentul de Strategie al Leo Burnett & Target, studiul InsideOut – o prima cercetare dintr-un amplu proiect de research calitativ dedicat exclusiv femeilor. Realizat sub forma unui complex set de interviuri individuale, InsideOut reprezinta doar primul dintre studiile pe care departamentul de strategie Leo Burnett le va desfasura in cadrul proiectului LeoShe. Intentia pe termen lung a celor de la Leo este „sa surprindem cosumatorul, pentru ca acesta sa ne surprinda”.

„Am incercat sa fim creativi incepand cu tematica studiului. Eram in cautarea unui subiect care sa poata genera insight-uri valorificabile de cat mai multe dintre marcile cu target feminin pentru care lucram si, la fel de important, suficient de interesant pentru a declansa avalansa de confesiuni asociata cu o discutie ”intre femei”. Ne doream mai mult decat un interviu, fie el si in profunzime, ne doream sa putem face analize bazandu-ne nu doar pe discursul respondentelor, ci si pe observatie”, explica Elena Ionita, strategic planner la Leo Burnett.

Subiectul este cu certitudine unul neconventional insa motivele pentru care geanta a facut obiectul acestuia sunt variate. Respondentele studiului au dezvaluit prin componenta propriei genti, cum se raporteaza la fashion, tehnologie, familie sau munca. Targetul studiului a fost reprezentat de femei de 30 de ani, urbane, cu job full-time si cu o viata sociala moderata.

„Daca vrei sa ai un output creativ trebuie sa incepi prin a fi creativ la inceputul procesului, adica in cercetare. Daca faci cercetare cliseu, cu aceleasi tehnici proiective si acelasi plictisitor ghid de discutie vei ajunge la campanii cliseu. Si daca vrei sa intelegi consumatorul si sa te lasi inspirat de el trebuie sa-i intri in minte, in viata si in suflet prin abordari inovatoare, interesante si surprinzatoare” explica Razvan Matasel, deputy managing director si head of planning, ratiunea din spatele initierii proiectului LeoShe. Leo Burnett lanseaza LeoShe

Citeste si:

Toate informatiile obtinute in urma cercetarii au fost publicate pe site-ul lansat astazi, dedicat programului de cercetare initiat de Leo Burnett, site care va mai cuprinde alte trei sectiuni, una de comentarii, unde isi vor da cu parerea oamenii de beauty, planneri din strainatate, marketeri, o alta sectiune care va cuprinde studii de caz, si nu in ultimul rand o sectiune care va cuprinde o varietate de linkuri catre site-uri cu si despre genti.

Cercetarea exploratorie, fancy, a dezvaluit rezultate savuroase. Cele 20 de interviuri au surprins fascinatia femeilor pentru gentile lor, dezordinea din interior care contrasteaza cu aspectul exterior, ingrijt al unei femei. Fie ca este un kit de supravietuire, depozit mobil, seif, simbol de status sau sursa de confort psihologic, o geanta poate contine de la 14 pana la 38 de obiecte diferite de beauty, igiena, talismane, obiecte inutile sau dulciuri.

Leo Burnett se pozitioneaza ca agentia cu cele mai bune servicii de strategie si creatie din Romania, cu titlul de Agentie a Anului in ultimii 4 ani la Ad’Or, a titlului de Agentia Anului 2005 la festivalul de publicitate Golden Drum si cea mai premiata agentie la Effie Awards Romania 2005-2006.