De anul trecut, de cand au fost interzise panourile cu reclame la tigari, solutiile nu au intarziat sa apara. Daca in 2005, investitiile tabacco au avut o pondere de 19%, urmate de retail cu 14% si soft drinks & food cu 12%, principalele domenii pentru OOH sunt acum retail-ul, serviciile financiar-bancare, telecomunicatiile si FMCG-urile. “In principal, publicitatea stradala este ceruta de companii din domeniul telecomunicatiilor, intr-un procent mai mare de 20%. Acest domeniu este urmat de producatorii/distribuitorii de cafea, apoi de retail, bauturi racoritoare, domeniul imobiliar, alimentar, cosmetic si cel bancar", au declarat pentru Wall-Street reprezentantii companiei News Outdoor, companie care ocupa locul doi pe piata de OOH autohtona.

Principalul jucator ramane insa Euromedia, companie care, alaturi de Beta Cons, face parte din grupul austriac Epamedia, cu sediul central la Viena. Compania are peste 10.000 de fatete si este prezenta in 60 de orase ale tarii, dar si pe litoral, in statiunile montane si pe drumurile nationale. Cu toate acestea, 45% dintre veniturile companiei sunt din Bucuresti. Euromedia a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 15 milioane euro, cifra care o mentine ca lider al OOH-urilor. “In ultimii ani importanta outdoor-ului in mix-ul de media utilizat a fost in continua crestere, iar factorii care credem ca au condus la acest lucru sunt in primul rand cresterea timpului petrecut in afara casei si eficienta acestuia din punct de vedere al costurilor”, a precizat pentru Wall-Street Silvia Coserea, sales & marketing director al Euromedia.

Outdoor-ul va ajunge la 36 mil. euro, in 2007In anul 2005, compania Beta Cons era preluata de Outdoor Akzent, care face parte tot din grupul Epamedia. Cu un portofoliu de 1190 de fatete dintre care 95% sunt in Bucurest si, restul in Ploiesti, Brasov, Timisoara, Sibiu, compania a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 2 milioane de euro. “Outdoor-ul cunoaste cresteri si asta pentru ca are un impact ridicat asupra trecatorilor, are costuri reduse comparative cu alte solutii media, se afla aproape de punctele de vanzare si stimuleaza foarte bine recunoasterea unui brand”, a precizat pentru Wall-Street Gabriela Epure, marketing assistant al Betacons.

Citeste si:

Intr-un top al companiilor de outdoor din Romania, locul doi este ocupat de News Outdoor, companie care anul trecut a avut o cifra de afaceri de 5,3 milioane euro si estimeaza pentru anul acesta o crestere de inca 2 milioane. Compania, care in ultimii ani a avut o crestere anuala de 40-45%, este o divizie a NewCorp, grup controlat de magnatul Rupert Murdoch. News Outdoor are la ora actuala in portofoliu proximativ 4.000 de fatete publicitare dintre care 1.000 sunt in Bucuresti iar restul in alte orase ale tarii sau pe drumurile nationale. Outdoor-ul va ajunge la 36 mil. euro, in 2007

Investitiile News Outdoor vor ajunge in 2007 la aproximativ 1,5 milioane euro. Compania intentioneaza sa angajeze 30 de specialisti, asta dupa ce in ultimele 18 luni, echipei News Outdoor i s-au alaturat alti 20 de angajati.

Poster Publicity, companie independenta specializata in servicii outdoor, estima in urma unui studiu ca piata OOH in 2005 era evaluata la 27 milioane euro, la rate card. Dupa cifra de 32 milioane de euro, suma estimata pentru 2006, anul acesta este asteptata o crestere de cel putin 10%. In SUA, situatia este cu totul alta si cresterea mult mai semnificativa. Daca in 2005 OOH-ul totaliza 6.3 miliarde de dolari, in 2006 aceasta a ajuns la 6.8 miliarde, potrivit Outdoor Advertising Association of America (OAAA). Cele mai pronuntate campanii, care au inregistrat o crestere de 26% sunt real-estate-ul si telecomunicatiile.