Puternicul brand se alatura astfel luptei impotriva distrugerii biodiversitatii padurilor tropicale, insistand ca producatorii si distribuitorii de cosmetice sa reduca drastic efectele daunatoare ale proceselor implicate care ar putea dauna naturii, in cel mult doi-trei ani.

“In urma cu trei ani am devenit constienti de distrugerile rapide si continue a padurilor tropicale, cauzate de iresponsabila producere a uleiului de palmier, prin urmare am trecut la fapte”, a declarat Jan Buckingham, directorul general The Body Shop. “La fel ca si in cazul celorlalte produse ale noastre, exista loc de mai bine”, a continuat Buckingham.

Primul lot de sapunuri avand in compozitie uleiul de palmier sustenabil vor fi livrate in aceasta luna, urmand ca restul sa fie comercializat pana la finele anului. Planul de marketing “ecologic” va echivala astfel cu 14,5 milioane de sapunuri vandute anual de The Body Shop in peste 2.200 de magazine din 57 de tari din intreaga lume, din care 300 unitati de vanzare numai in Statele Unite.

Compania cu sediul in Marea Britanie s-a aliat cu Daabon, un producator organic certificat din Columbia, pentru furnizarea materiei prime ecologice. The Body Shop s-a afiliat organizatiei mondiale Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), care consta in peste 250 de organizatii, incluzand 20 retaileri important. Organizatia isi propune sa gaseasca solutii la problemele de mediu care apar in cazul productiei de ulei de palmier. The Body Shop militeaza, la randul sau, pentru incurajarea si mai multor retaileri in adoptarea masurilor impuse de organizatie.

Citeste si:

RSPO a dezvoltat o serie de principii si criterii pentru productia de ulei de palmier sustenabil. “Avem deja standardele pregatite si asteptam o certificare completa pana in noiembrie”, a declarat persoana responsabila pe probleme etice din cadrul The Body Shop, Rikke Netterstrom.

Compania va plati o prima pentru cantitatea de ulei de palmier superior furnizata de Daabon, dar aceasta nu va afecta preturile produselor in nici un fel. “Vom absorbi costurile aditionale pentru ca asa este etic”, sustine Buckingham, precizand ca este foarte posibil ca preturile sa descreasca, odata cu adoptarea uleiului de palmier “ecologic” de catre alte companii.

Oficialii The Body Shop au tinut sa precizeze ca nu vor apela la un marketing direct pentru a promova includerea materiei prime ecologice in produsele sale, cel putin in acest moment. “Nu dorim sa cream confuzie in legatura cu acest subiect”, a declarat Netterstrom. “Suntem de acord sa incurajam standardele RSPO si vom astepta pana cand membrii organizatiei vor initia o campanie la nivel global”.

Totusi, The Body Shop a pus in tema angajatii care vor fi responsabili cu educarea consumatorilor, optand pentru un marketing mai discret, dar eficient, cel putin prin declaratiile ferme ale directiei ecologiste pe care o imbratiseaza.