Acest procent mic contrasteaza cu declaratiile a 85% din reprezentantii marilor companii, care considera ca o prezenta eficienta pe Web este esentiala pentru atingerea obiectivelor de vanzari si marketing ale companiei.

“Bloggingul este mult mai mult decat «bun de avut» in lumea afacerilor de azi”, a declarat Nick Sharp, vicepresedinte si manager general pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa, in cadrul WebTrends. “Blogurile de corporatie pot fi instrumente de comunicare foarte eficiente in interiorul unei companii sau in relatia acesteia cu mediul exterior”, sustine Sharp.

Cu toate acestea, companiile prefera alte variante de a comunica online. Conform studiului WebTrends, 46% din companiile britanice cu prezenta online folosesc mail-ul direct pentru a comunica cu angajatii, clientii si partenerii. 37% se folosesc de analizele Web, in timp ce 36% utilizeaza optimizarile Web. Blogurile au atras doar un procent de 5% din companiile britanice, un procent mai mic fiind inregistrat doar de seminariile Web, cu 3%.

Blogurile de corporatie difera mult de alte modalitati prin care companiile isi construiesc o prezenta online. S-ar putea ca managerii sa aiba motive bune pentru a se gandi de doua ori inainte sa-si verse in blogosfera naduful corporativ, sunt de parere specialistii de la eMarketer.

Citeste si:

Un studiu condus pe 10 mari companii din Marea Britanie a aratat ca doar trei dintre ele erau multumite de rezultatele blogurilor de corporatie. Mai mult de un sfert erau nesatisfacute, iar restul au ramas neutre. Multe companii nu intra in blogosfera pentru ca nu sunt convinse ca asta le-ar aduce foloase.

Exista destui sceptici ai blogurilor de business si in Statele Unite, potrivit unor studii realizate de Socialtext si eMarketer. Mai putin de 6% din companiile prezente in topul Fortune 500 si aproximativ 2% din topul "Forbes 200 Cele mai bune Mici Companii" au folosit bloguri in 2006.

Afaceristii nu trebuie sa isi creeze propriile bloguri pentru a se imprieteni cu mediul online. Multe companii care nu au blog monitorizeaza insa blogosfera pentru a consulta felul in care sunt percepute de catre ceilalti bloggeri. De asemenea, multe companii colaboreaza cu bloggeri deja consacrati, oferindu-le continut pentru bloguri.