Pentru prima data de la punerea bazelor retelei de publicatii locale, Media Pro este pe cale sa achizitioneze un ziar. Cotidianul “Ziarul de Iasi” si Publimedia International, compania de publishing a Media Pro, se afla in tratative avansate care vor aduce publicatia locala in proprietatea trustului condus de Adrian Sirbu. Media Pro a mai lansat luna aceasta un saptaminal local, “SIBIANUL”.

In urma cu citeva zile, redactorii cotidianului “Ziarul de Iasi” au fost anuntati ca, in curind, publicatia la care lucreaza va face parte din trustul Media Pro. Dragos Stanca, directorul general al Publimedia, a infirmat incheierea tranzactiei, in timp ce redactorul-sef al “Ziarului de Iasi”, Toni Hritac, a afirmat ca discutiile sint deja foarte avansate.

Tranzactia urmeaza sa se realizeze intre Publimedia si detinatorii pachetului majoritar (54a) de actiuni al ziarului: Andi Lazescu, Cezar Caluschi si doi oameni de afaceri ieseni. Acestia au cumparat cele 54a din actiuni anul trecut, de la intemeietorii publicatiei, Toni Hritac, Dan Radu si Gabi Rusu. Dintre acestia, Dan Radu a devenit, la sfirsitul anului trecut, unul dintre publisherii generali ai Publimedia, ocupindu-se de dezvoltarea retelei de ziare locale a companiei. Restul de 46a din actiunile “Ziarului de Iasi” vor ramine in posesia lui Andi Lazescu si a lui Cezar Caluschi.

Toni Hritac a declarat, pentru “Evenimentul zilei”, ca achizitionarea publicatiei de catre Media Pro ar prezenta un avantaj deoarece “sansa unui ziar local de a se impune pe piata este foarte limitata in comparatie cu o publicatie care se bucura de sprijinul unui trust de presa”.

Experiente si istorii

Publimedia editeaza la aceasta ora sapte ziare locale: cinci saptaminale (Cluj, Timis, Bihor, Iasi, Sibiu) si doua cotidiene (Cluj si Hunedoara). Singurele esecuri ale trustului in ceea ce priveste publicatiile locale sint “Aradeanul” si “Brasoveanul”, inchise in urma cu citiva ani. Publimedia mai detine “Ziarul Financiar”, “BUSINESS Magazin”, “PRO TV Magazin”, “ApropoTV”, “Descopera”, “go4it”, “ProMotor”, “D.sign”, “Acasa TV” si “Ziarul de Duminica”. In colaborare cu Attica Media (Grecia), Publimedia, prin intermediul PBR Publishing, mai editeaza la aceasta ora revista “Playboy” si se pregateste sa lanseze, in luna octombrie, “Maxim”, o publicatie lunara dedicata, de asemenea, exclusiv barbatilor.

In cazul in care tranzactia cu “Ziarul de Iasi” va fi perfectata, va fi pentru prima data cind Publimedia cumpara o publicatie. Pina acum strategia companiei a fost lansarea de titluri noi.