Stategia de CSR a companiei Petrom se desfasoara in cadrul platformei de responsabilitate sociala "Respect pentru Viitor". Mona Nicolici, CSR communication manager la Petrom, a declarat, potrivit NewsIn, ca Petrom a alocat, in anul 2006, 2,6 milioane de euro pentru proiectele de CSR, iar in acest an compania a investit aproape 7,3 milioane de euro in proiecte de responsabilitate sociala. Astfel, Petrom aproape a triplat in 2007 bugetul alocat CSR-ului, comparativ cu anul trecut.

Mona Nicolici a mai spus ca, in anul 2008, bugetul CSR alocat de Petrom va creste din nou. "Strategia de CSR a companiei Petrom prevede pentru 2007-2008 un buget de 10 milioane de euro. Anul acesta, Petrom a investit peste 4,2 milioane de euro in proiecte CSR si 3,1 milioane de euro in donatii si sponsorizari pentru domenii ca educatie, cultura, sport si sanatate". Nicolici a mai explicat ca Petrom, care a investit in ultimii trei ani 16 milioane de euro in proiecte de CSR, isi propune sa devina un model de responsabilitate sociala in Romania.

Mona Nicolici, CSR communication manager la Petrom, a explicat ca atunci cand oamenii vad rezultatele unei actiuni de CSR initiata de o companie, acestia vor avea incredere in respectiva companie. In plus, a mai spus ea, daca o companie arata ca este preocupata de consumatori, angajati, parteneri de business, actionari, lideri de opinie si publicul larg, atunci responsabilitatea sociala corporatista poate deveni o modalitate de promovare.

Compania Danone Romania a alocat in acest an 420.000 de euro pentru activitati de CSR, suma ce reprezinta donatii facute spitalelor, caselor de copii si de batrani, fundatiilor si organizatiilor umanitare, dar si unor actiuni initiate si finantate in totalitate de Danone, precum actiuni de sprijinire a copiilor defavorizati. Bugetul alocat actiunilor de CSR s-a dublat in 2007 comparativ cu 2006, cand Danone a alocat 200.000 de euro responsabilitatii sociale.

Andreea Monica Muresan, PR & communication manager la Danone Romania, a declarat ca de la prima actiune de CSR in care s-a implicat Danone si pana in prezent, bugetele alocate de Danone Romania activitatilor de CSR au crescut de 10 ori. Andreea Monica Muresan este de parere ca in Romania impactul social al companiilor responsabile social este tot mai mare. "Sunt multe companii prezente in Romania care se implica social, iar actiunile lor legate de CSR sunt numeroase si au un impact social din ce in ce mai mare", a adaugat aceasta.

Orange Romania a incadrat intr-o strategie unitara toate actiunile de CSR in anul 2003. Anca Teiosanu, PR specialist la Orange Romania, a declarat ca, din momentul lansarii acestui program si pana in prezent, bugetul dedicat proiectelor de implicare in cadrul comunitatii s-a triplat. In anul 2005, Orange Romania a initiat un parteneriat cu fundatia ADEPT care isi propune conservarea mediului si revitalizarea comunitatilor din zona satelor sasesti. "Pana in prezent, Orange a investit in proiectul ADEPT 350.000 de euro, urmand ca in 2008 sa investim inca 200.000 de euro", a declarat, potrivit NewsIn, Anca Teiosanu.

Ea a mai spus ca programele de CSR promoveaza o anumita imagine despre companie implicata. "Un program coerent de responsabilitate corporativa are ca rezultate promovarea unei anumite imagini despre compania respectiva, construirea si protejarea reputatiei, precum si managementul riscurilor si loializarea angajatilor", a afirmat Anca Teiosanu.

Citeste si:

Anca Teiosanu, PR specialist la Orange Romania, a mai explicat ca, desi CSR-ul nu este in opinia ei un instrument de marketing, daca este integrat in strategia pe termen lung poate avea contributie la promovarea companiei. "CSR-ul nu este un instrument de marketing, dar daca este integrat in strategia pe termen lung poate avea o contributie la promovarea companiei, la cresterea increderii clientilor, angajatilor si partenerilor de afaceri", a spus ea.

Anca Teiosanu a mai declarat ca desi conceptul de CSR a patruns mai tarziu in Romania acesta este adoptat de tot mai multe companii locale si internationale. "Dupa parerea mea, in Romania acest concept a patruns mai tarziu decat in alte tari europene, dar in acelasi timp ritmul este mai alert, conceptul este adoptat de tot mai multe companii, nu doar de cele multinationale care vin cu aceasta cultura din afara, ci si de companiile locale", a adaugat ea.

Chiar daca la nivel international compania JTI investeste anual 1% din profitul operational in activitati de responsabilitate sociala corporatista, in Romania compania directioneaza anual 2% din profitul operational catre acest gen de activitati.

Directorul corporate affairs al JTI Romania, Gilda Lazar, a declarat ca JTI deruleaza activitati de CSR in Romania din anul 1998. "In 1998, cand am inceput sa derulam activitati de CSR, nu existau modele in Romania, nici de strategie, nici de finantare. Primul program CSR desfasurat de JTI Romania a fost 'Seniorii JTI', prin intermediul caruia sprijinim 45 de batrani lipsiti de un suport material permanent. De la 'Seniorii JTI' si pana in prezent ne-am largit aria de activitati, si, implicit, investitia catre alte domenii precum cultura, educatie, mediu etc. Spre exemplu, investitia JTI in cultura prin programul 'Intalnirile JTI' depaseste 100.000 de euro, la care se adauga taxa de spectacol de 25%", a declarat, citat de NewsIn, Gilda Lazar, director corporate affairs la JTI Romania.

Ea este de parere ca, in Romania, a crescut importanta acordata de companii responsabilitatii sociale. "Cu timpul, responsabilitatea sociala corporatista a devenit si in tara noastra un concept adoptat si implementat de tot mai multe companii. La ora actuala, exista un mare interes pentru tot ce inseamna CSR si, mai important, exista implicare din partea companiilor. S-au facut pasi semnificativi intr-o societate in care primeaza interesele personale si care continua sa fie dominata de spectrul profitului imediat", a explicat Gilda Lazar.

Compania Vodafone Romania a investit, in anul 2006, 2 milioane de dolari in activitati de CSR. Compania nu a oferit date privind bugetul de CSR alocat pentru anii 2007 si 2008.

Marian Velicu, senior director, regulatory, legal and corporate affairs la Vodafone Romania, a explicat ca actiunile de CSR sunt o consecinta a faptului ca, in prezent, comunitatile au asteptari din ce in ce mai mari din partea companiilor. !Atunci cand ai succes comercial, iar oamenii au incredere in produsele si serviciile tale, este firesc sa inapoiezi ceva comunitatii care a contribuit la succesul tau. Asteptarile comunitatii fata de companii sunt din ce in ce mai mari si probabil ca, la un moment dat, se va ajunge ca si in Romania clientii sa aleaga produsele acelor companii implicate si responsabile. Si atunci, in mod inevitabil, imaginea unei companii va fi asociata cu imaginea ei din punctul de vedere al programelor sale de CSR", a declarat Marian Velicu.