Valoarea veniturilor din publicitate la rate card, la cele mai importante 12 posturi de televiziune din Romania, a fost, in perioada 1 ianuarie - 9 decembrie 2007, de aproape 4 miliarde de euro, potrivit companiei de monitorizare a publicitatii Alfa Cont.

Potrivit Alfa Cont, advertiserii care au investit cele mai mari bugete de publicitate pe TV sunt Procter&Gamble, Unilever si L'Oreal Romania. Astfel ca Procter&Gamble a investit un buget de peste 312 milioane de euro la rate card si a avut un numar de aproximativ 147.000 de spoturi difuzate. Pe locul doi s-a situat Unilever cu un buget investit la rate card de aproape 190 de milioane de euro si peste 93.000 de spoturi difuzate. L'Oreal a investit in publicitate pe TV suma de aproximativ 178 de milioane de euro si a avut un numar de peste 107.000 de spoturi difuzate.

Totodata, si numarul de spoturi publicitare difuzate pe TV in aceeasi perioada de principalele canale de televiziune a crescut cu aproximativ 10%, depasind 2 milioane de spoturi difuzate.

Pe primele trei locuri in topul posturilor de televiziune cu cele mai mari venituri din publicitate la rate card, din perioada 1 ianuarie - 9 decembrie 2007 se afla Pro TV cu peste 600 de milioane de euro, urmat de Acasa TV cu peste 550 de milioane de euro si Antena 1 cu aproape 500 de milioane de euro.

Citeste si:

Pe de alta parte, agentiile de media din Romania au estimat, pentru NewsIn, ca valoarea veniturilor din publicitate la net obtinute de posturile de televiziune, in tot anul 2007, este de pana la 300 de milioane de euro.

Directorul general al agentiei de media Starcom, Carmen Chipuc a estimat valoarea veniturilor din publicitate la net (dupa aplicarea discountului) pe posturile de televiziune din tara la suma de 285 de milioane de euro. "Veniturile din publictate pe TV au crescut cu 25 - 30% in 2007 fata de 2006, iar pentru 2008 se va mentine acelasi ritm de crestere", a declarat Carmen Chipuc. "P rintre tendintele pietei de publicitate pe TV se afla fragmentarea (aparitia de canale noi de comunicare), faptul ca anumiti jucatori vor fi tinte de achzitie pentru trusturi internationale (o data cu aderarea la UE, Romania este din ce in ce mai interesanta pentru jucatorii mari, globali) si inflatia de pret, in continuare CPP-ul (cost pe punct de audienta n.red) mediu va creste, din cauza cererii mari de spatiu de publicitate la TV", a mai spus ea.

Si agentia Zenith Media a estimat valoarea veniturilor din publicitate pe TV la net la suma de 243 de milioane de euro. "Noi am estimat 358 milioane dolari (243 de milioane de euro) la net in televiziune pe anul 2007. Anul acesta fata de anul trecut, am estimat o crestere globala de 35%, dar exista diferente semnificative intre statii, date mai ales de modificari de consum", a declarat directorul de cercetare al Zenith Media, Cristi Parvan. El mai spus ca, printre tendintele pietei de publicitate pe TV se afla fragmentarea inclusiv la nivel de nisa, faptul ca statiile mici vor castiga tot mai multa audienta si o vor fideliza si cresterea numarului de proiecte transmedia, mai ales prin folosirea onlineului ca feedback, participare a telespectatorilor si prioritizare de subiecte.

Alfa Cont este o companie privata cu actionariat romanesc, infiintata in anul 1992, care monitorizeaza publicitatea la rate card din media romanesti, presa scrisa, radio si televiziune. Alfa Cont monitorizeaza, in prezent, 12 posturi de televiziune TVR 1, TVR 2, Pro TV, Antena 1, Acasa TV, B1 TV, Discovery, MTV, National TV, Prima TV, Pro Cinema si Realitatea TV.