La 40 de ani dupa fabricarea primului autoturism si la patru ani dupa lansarea modelului Logan, brandul Dacia se repozitioneaza. Marca se vrea “generoasa” si “ingenioasa”, incercand sa accentueze latura afectiv-emotionala in comunicarea cu consumatorul. Strategia ia in vizor tinerii si femeile si e sustinuta de un produs nou – Sandero – si de o sigla noua.
“Stim ca acum produsele noastre sunt cumparate din motive rationale, dar suntem convinsi ca marca Dacia va deveni, in timp, atractiva prin ea insasi”, a declarat Rafael Treguer (foto), director de marketing la Dacia, cu ocazia conferintei de relansare a brandului. Potrivit specialistului francez, marca Dacia are in prezent trei mari avantaje: spatiul interior generos al masinii, raportul bun pret/prestatie si adaptarea la conditiile locale. Dezavantajul, unic si greu, este imaginea de marca pe care Dacia si-a construit-o in Romania.

Imbunatatirea imaginii de marca este si pariul pe care oficialii Dacia il propun consumatorilor romani. Specialistii francezi ai grupului Renault au cautat adjective calificative pe care sa le asocieze noului brand Dacia. S-au hotarat la doua: “generoasa” – pentru ca masina este accesibila ca pret, sigura si spatioasa, si “ingenioasa” – datorita spiritului inventiv si intuitiei.

Pentru a inradacina cele doua cuvinte in mintea consumatorului roman, Dacia s-a angrenat la un efort de 360 de grade, sustine Rafael Treguer. Primul element al strategiei este produsul. Saptamana trecuta, Dacia a lansat la Salonul Auto de la Geneva ultimul sau model – Sandero, un hatchback pe platforma lui Logan, cu un design prietenos si forme rotunjite. Publicul-tinta al celei mai tinere Dacii sunt femeile si tinerii.

Oficialii Dacia vad in Sandero o masina capabila sa comunice cu consumatorii in termeni emotionali, si nu doar rationali. “Sandero este «latino lover-ul» care se va vinde si in America de Sud, si in Europa”, a spus Liviu Ion, directorul executiv de comunicare al Dacia. Pana si denumirea masinii este o combinatie intre cuvintele “sendero” (“drum”, in limba spaniola) si “sand” (“nisip”, in limba engleza).

Pe langa Sandero, care va fi lansat in Romania in luna iunie anul acesta, Dacia mai comercializeaza modelele Logan, Logan MCV, Logan VAN si Logan Pick-Up. Oficialii companiei promit o serie de lansari in perioada urmatoare, printre care si cateva masini concepute pentru femei si tineri. In 2007, Dacia a vandut 230.164 de unitati, o cifra de peste trei ori mai mare decat cele 68.738 de masini vandute in anul 2003.

Un alt element pe care mizeaza sefii Dacia este faptul ca noile modele vor fi foarte bine primite in strainatate, reactie care il va convinge si pe consumatorul roman sa cumpere. Reteaua Dacia include 44 de piete de comercializare si 1600 de puncte de vanzare. In 2007, 56% din vanzarile companiei au fost externe. Dupa Romania, tara care a cumparat cele mai multe Dacii a fost Franta (cu 32.000 de unitati vandute), urmata de Germania (17.000 de unitati).

“Dacia va deveni una din cele mai mari uzini din grupul Renault. In prezent, se afla in top 5, dar va deveni chiar si mai importanta pentru noi”, a spus Rafael Treguer. Asa ca efortul de rebranding este sustinut de fiecare din cei 15.000 de angajati ai companiei.

Un alt element al strategiei Dacia este identitatea vizuala, reprezentata printr-un nou logo. Sigla Dacia a fost conceputa de specialistii Renault de la Paris, in urma unui demers de un an de zile. “Noul blazon, care va aparea pe toate masinile incepand din luna iunie, este mai modern, mai robust, ne reprezinta mai bine”, a spus Treguer.

Noua sigla Dacia pastreaza conturul celei anterioare, precum si culoarea albastra, care se regaseste in literele imprimate in otel. Rotunjimea formelor a fost gandita special pentru a fi pe placul femeilor, iar otelul dur inspira robustete. Rolul siglei este de a fi retinuta si recunoscuta cu usurinta, potrivit lui Stefan Liute, director de strategie la Grapefruit. Tot Liute mai crede ca Dacia a facut bine ca nu a renuntat la forma clasica a logoului si la culoarea albastra, deoarece aceste elemente confera continuitate brandului.

Reclamele Dacia vor fi mi proaspete si mai optimiste si se vor adresa direct tinerilor si femeilor. Site-ul oficial al companiei va fi si el schimbat. De asemenea, se va pune mai mult accent pe PR, pe relatiile cu presa si pe saloanele de prezentare.

“Nu reorientam complet brandul”, a tinut sa precizeze Liviu Ion. “Brandul este bine pozitionat in lumea barbatilor. Noi doar ne indreptam mai mult spre tineri si femei”.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri