D C Communication, una dintre agentiile PR de referinta care au aparut pe piata comunicarii inca de la inceputuri, implineste 10 ani. Rigoare, coerenta si spectaculos, iata un mix care este probabil reteta succesului lor.

Initiatorii DC Communication, Teodor Frolu si Crenguta Rosu, co-managing parteners, ne-au vorbit despre principiile dupa care s-au ghidat in acesti ani, la capatul carora agentia a devenit un brand de succes in zona comunicarii.

Jurnalul National: Care este ideea initiala de la care ati pornit in momentul infiintarii? Se regaseste ea inca in viziunea actuala a agentiei?

Teodor Frolu: Atunci cand am lansat DC Communication, si eu, si Crenguta acumulasem experienta in arii importante ale comunicarii. Am lucrat impreuna ca echipa de free-lanceri in doua proiecte care contineau componente de comunicare si am vazut cat de important este acest tip de serviciu, cat de mult poate sprijini buna intelegere si alegerea informata.

Transparenta, onestitatea si creativitatea ca suport pentru activitatea clientilor nostri au fost fundamentale din prima zi.

Cum au fost primii ani?

Crenguta Rosu: Bucuria de a face ceva nou si inedit, provocarea fiecarui proiect ni s-au pastrat de la inceput pana astazi. Astfel ca dificultatile unei piete in care cultura transparentei si deschiderii abia se forma/formeaza nu au impietat asupra activitatii. Primii ani seamana cu cei de-acum in privinta pasiunii de a lucra. Da, putem vorbi de un adevarat pionierat. Mai putem vorbi de o crestere rapida care a ars etape in dezvoltare si a atins standarde comparabile cu cele europene in numai 10 ani fata de procesul similar din tarile mai mature, unde PR-ul a crescut asezat, incepand cu ultimele decade ale secolului al XIX-lea.

Putem vorbi despre o viziune a DC Communication. Cum a evoluat ea in acesti 10 ani de existenta?

Crenguta Rosu: Credem ca functia de comunicare a unei organizatii este un important instrument de management. Compania comunica prin insasi prezenta sa pe piata si este important ca suma mesajelor emise directe si indirecte sa fie in acord cu ceea ce compania este si doreste sa realizeze. Credem ca procesul de comunicare continuu, deschis si onest are o functie sociala importanta atat in sfera serviciilor publice, cat si in cea a activitatilor comerciale, intrucat favorizeaza intelegerea, alegerea in cunostinta de cauza, implicarea echipei proprii. Ca atare, serviciul de comunicare strategica si de integrare este esential pentru buna dezvoltare a unei organizatii si pentru atingerea viziunii pe termen lung. Ne-am propus sa ii sprijinim pe clientii nostri in procesul de implinire a propriei viziuni prin componenta de planificare strategica, de integrare a functiilor de comunicare.

Viziunea este neschimbata, dar s-a modificat in timp capacitatea noastra de a ne implini la randu-ne viziunea.

Dupa ce principii va ghidati?

Crenguta Rosu: Strategia este baza. Integrarea diferitelor forme de comunicare este esentiala. Conceptul ordoneaza activitatea. Disponibilitate totala in beneficiul clientului. Creativitate cu sens. Spirit de echipa. Onestitate.

Care sunt palierele pe care va desfasurati activitatea?

Teodor Frolu: Acoperim mai multe arii de comunicare: corporatista, financiara, de brand, interna, institutionala, comunicare pentru marketing, prevenirea crizelor si monitorizarea temelor sensibile, e-PR.

Citeste si:

Serviciile asociate pornesc de la auditul de comunicare si planificarea strategica integrata pana la implementare, care presupune elaborare si editare de materiale diverse de la cele clasice pana la cele electronice, relatia cu mass-media sau asistenta pentru derularea acestei relatii, concept si organizare a diferitelor evenimente sau instrumente de intalnire directa cu partenerii de afaceri, comunitatea de afaceri, angajatii, relatia cu terti.

Cum ati reusit sa ajungeti la vizibilitatea pe care o aveti in prezent pe piata comunicarii din Romania?

Crenguta Rosu: N-am urmarit vizibilitatea sau cresterea acesteia. Totusi, faptul ca suntem unul dintre pionierii industriei, ca avem 10 ani de activitate, ca avem mereu o abordare creativa, ca suntem total deschisi si onesti este posibil sa se fi capitalizat intr-o forma de vizibilitate in domeniul strict profesional.

Care sunt tendintele in comunicare si PR in secolul al XXI-lea?

Crenguta Rosu: Integrarea diferitelor forme de comunicare si cresterea rolului de integrator al acestui proces pentru PR. Daca, istoric vorbind, PR-ul era privit ca un element mai mult decorativ sau un sprijin exclusiv in relatia cu mass-media, astazi el este din ce in ce mai mult prezent ca instrument de management al reputatiei, al relatiilor cu mult mai multe categorii de public. PR-ul nu se substituie si nu cred ca se va substitui altor functii de comunicare, dar este din ce in ce mai mult in pozitia de integrator datorita specificului sau mai elaborat si mai analitic.

PRINCIPII

"Transparenta, onestitatea si creativitatea continua sa fie valori la care nu renuntam ca echipa" - Teodor Frolu, co-managing partener DC Communication

CRESTERE

"Putem vorbi de o crestere rapida, care a ars etape si a atins standarde comparabile cu cele europene" - Crenguta Rosu, co-managing partener DC Communication