CEO Coca Cola, Muhtar Kent, a declarat ca firma sa trece printr-o revizuire agresiva a cheltuielilor, iar marketing-ul va fi principalul segment afectat de aceasta taiere a costurilor.

Compania va cauta sa reduca programele de marketing legate de imaginea consumatorului prin care a crescut utilitatea campaniilor globale.

De asemenea, va incuraja cele mai bune practici pentru creativitate si executii de ansamblu, precum si colaborarile cu agentiile de publicitate. De exemplu, Kent a declarat recent ca un acord de cercetare de marketing la nivel global va inlocui o serie de acorduri locale.

“Obiectivul nostru este sa reinvestim eficienta marketing-ului pe care sa o realizam prin activitati eficiente de construire a brandului care sa produca o stabilitate pe termen lung a afacerii”, a declarat Kent.

CFO Coca-Cola, Gary Fayard, a declarat ca din cauza caderii economiei, compania trebuie sa mentina o abordare “disciplinata” asupra marketing-ului. Aceasta presupune o usoara crestere a cheltuielilor de marketing totale fata de cheltuielile planificate, precum si de relocare a fondurilor impotriva anumitor zone geografice pentru crestere.

Kent a recunoscut ca firma sa se confrunta cu provocari in intreaga lume si cu un volum de crestere de doar 3%, care este mai mic decat trimestrele trecute. “In mod cert operam intr-un mediu dificil, in special din cauza costurilor ridicate la energie si alimente care slabesc increderea consumatorului”, a adaugat Kent.

Citeste si:

Totusi asta nu inseamna ca vor opri o parte din cheltuieli. “Prin investitiile in timpul unei economii dificile, sistemele noastre cauta sa construiasca o lagatura stransa cu consumatorii si o pozitie buna a actiunilor pentru mult timp”, a declarat Kent.

Specialistii in marketing doar planifica sa cheltuiasca altfel banii. Kent a subliniat ca bauturile sunt un lux la preturi accesibile si a remarcat faptul ca este important sa ramana pertinent in vremuri dificile. ”De fapt, vedeti o schimbare a accentului in programele noastre de marketing si, de asemenea, in zona de ambalare asigurandu-ne ca ramanem o bautura accesibila si ca vom putea sa captam oportunitatile din intreaga lume”, a mai adaugat Kent. ”Ceea ce vedeti ca facem este pentru a ne asigura ca ramanem relevanti pentru consumatori”.

In al doilea trimestru, castigurile Coca-Cola au scazut cu 23%, de la 1,85 miliarde de dolari la 1,42 miliarde de dolari. Venitul a crescut cu 17%, la 9,05 miliarde de dolari, fata de 7,73 miliarde de dolari.

Trimestrul a fost ultimul pentru fostul CEO Neville Isdell, care isi pastreaza titlul de presedinte. El a spus despre companie ca a facut progrese semnificative de cand a preluat Coca-Cola in iunie 2004.

“Am reorganizat divizia de bauturi carbogazoase la nivel global si continua sa creasca marca inregistrata Coca-Cola. Ne-am adresat problemelor-cheie din piete si am actionat decisiv. Ne-am reconectat cu clientii nostri prin strategii de marketing eficiente si inovatoare“, a declarat Neville Isdell. “In mod evident, strategiile noastre functioneaza, pe masura ce continuam a ne extinde atat volumul, cat si valoarea pozitiei de lider in industria de bauturi non-alcoolice, precum si in categoria bauturilor carbogazoase si necarbogazoase".