Educarea pietei online din Romania si constientizarea importantei acestui mediu ar putea genera, in aproximativ 2-3 ani, o valoare a bugetelor de promovare pe Internet, ca pondere in totalul cheltuielilor de publicitate, echivalenta cu cea din Marea Britanie, a explicat, pentru Wall-Street, Marvin Liao, Global Sales Manager for Emerging markets Yahoo.
Cu toate ca in prezent doar 2% bugetele de promovare ale advertiserilor romani se indreapta spre online, Marvin Liao (foto) considera ca acest procent se va imbunatati considerabil in urmatorii ani.

“Sunt foarte entuziasmat de piata de publicitate online din Romania , e un mediu cu un potential urias de dezvoltare. Daca ma uit la alte piete din afara, precum cea din Marea Britanie, unde 15% din bugetele de promovare se duc spre online, si ma uit la noi, unde doar 2% din bugete se indreapta spre online, diferenta este destul de mare. Dar totodata daca vom incerca sa educam piata, sa vedem importanta online-ului, cred ca vom atinge nivelul din UK in 2-3 ani, fata de 5-6 ani”, spune Liao.

Acesta a estimat pentru 2008 o valoare a pietei de publicitate online de aproximativ 12-15 mil. dolari.

“Cand un advertiser va aprecia importanta reala a mediului online, vom asista la o crestere semnificativa a sumelor alocate pe segmentul online. Am vazut acest lucru intamplandu-se pe mai multe piete – Asia, America sau Europa de Vest. Se va intampla si in Romania”, declara Marvin Liao.

Cu un portofoliu care numara in prezent peste 100 de clienti, reprezentantul Yahoo! afirma ca printre obiectivele principale ale companiei pentru 2009 se numara maximizarea vanzarilor si a veniturilor, respectiv o cercetare aprofundata a audientelor. In plus, Liao a precizat ca se lucreaza in continuare la versiunea in limba romana a Yahoo!, fara a oferi insa detalii despre data la care va fi lansat acest proiect.

Romania – o piata propice investitiilor, in ciuda crizei financiare internationale

Cu toate ca economia internationala trece prin momente dificile, in contextul crizei financiare, Marvin Liao crede ca acesta este un moment bun pentru a investi in Romania.

“E un moment bun sa investesti pe piata online din Romania, cu toate ca ne aflam in plina criza financiara. Cred ca cel mai bun moment pentru marketing este in timpul unei recesiuni. Sa ne uitam la companii gigant precum Coca Cola sau Pepsi. De ce sunt atat de importante si cunoscute? Ele nu taie din bugetele de promovare nici pe timpul unei crize de acest fel”, afirma Liao.

In opinia acestuia vom asista in continuare la o crestere a advertisingului online, reprezentantul Yahoo! aratandu-se optimist in ceea ce priveste business-ul companiei pe plan local.

“Nu va fi poate o crestere de 50%, dar de 20-30% tot va fi, ceea ce este o cifra destul de buna. Desi este destul de prematur sa vorbim despre efectele crizei financiare asupra online-ului romanesc, sunt foarte optimist in ceea ce priveste operatiunile desfasurate in Romania, avem un partener solid - Mediacafe-, un brand puternic, nu vom fi atat de afectati precum altii”, spune Marvin Liao.

9 din 10 romani folosesc zilnic Yahoo Mail si Yahoo Messenger

Mai mult de 130 de milioane de utilizatori ai Internetului folosesc serviciile Yahoo pe pietele emergente din Asia de Sud-Est, India si America Latina si 500 de milioane la nivel mondial.

Potrivit unei statistici Yahoo, 9 din 10 romani folosesc servicii precum Yahoo Mail si Yahoo Messenger. Mai mult, 97% din romani folosesc Messenger-ul ca mijloc de comunicare.

52% din utilizatori sunt barbati, in timp ce 48% sunt femei. De asemenea, 47% dintre romani au inceput sa utilizeze Yahoo! in urma cu cinci ani.

In ceea ce priveste provenienta utilizatorilor, printre orasele cu cel mai mare grad de penetrare a Yahoo! se numara Bucuresti (25%), Iasi (7%) si Cluj-Napoca (5%).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri