“Va dura sase luni de zile pana sa inceapa sa devina cunoscut. Pentru ca sa devina un produs de masa care sa poata concura cu Google, va trebui sa treaca un interval de unu-doi ani”, a spus, pentru Wall-Street, Orlando Nicoara.

Okidoki.ro a fost lansat in versiunea alpha-beta, la mai bine de un an de la momentul inceperii lucrului la proiect. Ideea i-a apartinut lui Adrian Sarbu, fondatorul trustului MediaPro, si i-a fost propusa lui Orlando Nicoara in 2006, scrie seful MPI pe blogul sau. Sarbu si-a sustinut propunerea cu exemple ca Onet.pl si Seznam.cz – portaluri din Polonia, respectiv Cehia, care inregistreaza trafic mai mare decat Google si detin si motoare de cautare. Alte exemple in acest sens sunt Yandex din Rusia si Najdi din Slovenia.

Ideea numelui, okidoki, ii apartine tot lui Adrian Sarbu. Logo-ul a fost realizat in luna martie, iar site-ul a fost lansat la 1 decembrie.

Citeste si:

“Da, stiu, veti spune ca suntem nebuni, veti spune ca nu avem ce face, veti spune ca search-ul nostru nu va bate niciodata Google si puteti continua pe aceeasi linie si chiar va rog sa o faceti pentru ca e foarte probabil sa aveti dreptate. Noi vom incerca si credem ca putem reusi (atat eu cat si baietii care au lucrat pe acest proiect), la urma urmei cineva trebuie sa si incerce apa inainte de a face baie pentru a vedea cat e de rece, nu?”, scrie Nicoara pe blogul personal.

Investitia in proiect nu a fost dezvaluita. Okidoki.ro va fi monetizat prin reclama text sau reclama sponsorizata. “Nu are rost sa reinventam rotile aici. Varianta Google este cea mai buna”, a spus seful MPI.

Deocamdata, traficul inregistrat de Google in Romania nu poate fi contorizat. Potrivit lui Nicoara, seara trecuta okidoki.ro inregistra aproximativ o cautare pe secunda si primise peste 300 de cereri de indexare de site-uri sau pagini personale.