Reducerile de personal vizeaza toate companiile din grupul de comunicare, de la Ogilvy&Mather pana la OgilvyOne, Ogilvy Interactive si OgilvyAction.

Pe de alta parte, Ogilvy are incepand de la 1 ianuarie si un nou CEO global, in persoana lui Miles Young (foto). Acesta a fost numit inca din vara anului trecut drept successor al lui Shelly Lazarus.

Agentia Ogilvy din America de Nord a fost puternic afectata atat de reducerile de buget ale clientilor, cat si de pierderea unor clienti in favoarea altor agentii concurente, potrivit Adweek.

Reducerile de personal de la Ogilvy reprezinta primele masuri pe care grupul WPP le-a luat in contextul crizei financiare, dupa ce CEO-ul companiei, Sir Martin Sorrell, a anuntat ca a va renunta la cateva mii de angajati ai diviziilor din Europa de Vest si America de Nord.

Citeste si:

WPP Group este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axandu-se pe activitati de publicitate, relatii publice si lobby prin intermediul a numeroase subsidiare. Grupul angajeaza aproximativ 100.000 de oameni, detine ca sedii peste 2 000 de birouri in 106 tari si este listat pe London Stock Exchange, fiind o componenta a indicelui FTSE 100.

Conform raportului anual al companiei, costurile de personal au reprezentat, in 2007, 7,4% din veniturile obtinute.

Alte grupuri de comunicare importante si-au anuntat, in luna decembrie, intentia de a-si reduce forta de munca. Astfel, divizia de Statele Unite a Omnicom, una dintre companiile de varf in domeniul marketingului si comunicarii organizationale, va concedia aproximativ 3.500 de angajati (cca. 5% din forta de munca), in timp ce Interpublic va renunta la 2.000 de locuri de munca.