Desi initial doar 45 de studenti trebuiau selectati, datorita punctajului egal dintre ultimii clasati, lista finala cuprinde 49 de persoane.

Procesul de selectie a fost realizat de catre tutorii Scolii ADC*RO, care au evaluat in mod individual aplicatiile intrate in concurs si, printr-un sistem online, le-au notat pe o grila de la 1 la 5.

Sorin Tranca (foto), Creative Director Friends Advertising si tutor la Scoala ADC*RO, pentru al doilea an consecutiv, povesteste despre cum a decurs procesul de selectie: “Cand am intrat in acest proiect m-am pregatit sa fiu un soi de profesor la postliceala. Ideal, eu vad Scoala ADC ca pe o Academie, mizand pe faptul ca, spre deosebire de mileniul trecut, cand am intrat eu in publicitate, exista un acces infinit mai bun la resurse si la documentare. In plus, nivelul comunicarii este mult superior acelui moment, briefurile arata altfel, bugetele sunt mai mari, obiectivele mai ambitioase, lupta la raft mai acerba si mai pasionanta.

Asadar, daca vrei publicitate, ai date mult mai bune de intrare azi. Cred din rasputeri ca acolo va trebui sa ajungem, chiar daca deocamdata am senzatia, privind teme de admitere ale studentilor, ca sunt un fel de domnul Trandafir la clasele 1-4. De la aceasta a doua editie a scolii ADC imi propun sa invat eu mai mult. Iar pe studenti ii invit, inainte de orice, sa nu mai intarzie. Multumesc frumos si bafta tuturor”.

Printre subiectele de admitere propuse de tutorii scolii au fost: crearea unui panou outdoor pentru promovarea castii de protectie Head Smart, conceperea unei reclame de presa pentru a convinge romanii sa cumpere produse romanesti, sub mesajul Cumpara produse „Made in Romania” si elaborarea unui text prin care un cersetor fara darul vorbirii trebuie sa comunice cu trecatorii, printr-un carton.

Citeste si:

“Daca la televizor il vezi pe Maradona jucand, vrei sa fii ca el. Daca nu stii ca exista, iti doresti sa fii un fotbalist oarecare. Cam asa se intampla si in publicitate. Reperul este unul oarecare. O demonstreaza multe dintre raspunsurile la test: oamenii nu l-au vazut inca pe Maradona. Printre altele, asta e rolul nostru, sa le ridicam etalonul, sa le aratam ca se poate si mult mai bine. Sunt insa si oameni care s-au straduit, care au aratat ca vor. Una peste alta, la antrenamente va fi mult de munca”, a spus Andrei Tripsa, Director de Creatie Propaganda, despre prima experienta in evaluarea lucrarilor de la Scoala ADC*RO.

Primii cinci studenti admisi la cea de-a doua editie a scolii ADC*RO sunt: Daniel Dobrin, Sebastian Olar, Corvin Cristian, Corina-Elena Catrinoiu si Dragos Lupascu.

Tutorii celei de-a doua editii a Scolii ADC*RO sunt: Adrian Botan – McCann Erickson, Andrei Cohn - Cohn& Jansen | Ashley & Holmes, Andrei Tripsa – Propaganda, Costin Popescu – Cap, Dorian Pascuci - ADDV Euro RSCG, Ema Prisca – Graffiti BBDO, Liviu David – Next Advertising, Octav Gheorghe – Gavrila&Asociatii, Serban Alexandrescu – Headvertising, Sorin Tranca - Friends Advertising, Stefan Vasilachi – GMP, Valentin Suciu – Odyssey.

Scoala de creatie ADC*RO este un proiect demarat de Art Directors Club (ADC) si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) si organizata de Millenium Communications.