Initiative Romania a lansat cea de-a opta editie Media Fact Book, un ghid media unic pe piata romaneasca. Ca si editiile anterioare, Media Fact Book 2005 isi propune sa ofere o analiza tendintelor industriei de specialitate pentru anul 2005, dar si a pietei romanesti de media in anul trecut.

“Pe fondul anului 2004, unul foarte dinamic pentru industria de specialitate (Jocurile Olimpice, Campionatul European de Fotbal, alegerile nationale si locale), estimam o crestere de cel putin 25% a pietei de media anul acesta fata de anul trecut.”, Octav Popescu, Managing Director Initiative Romania.

Dintre concluziile care se desprind din Media Fact Book, mentionam:

• Si in 2005, televiziunea ramane principalul canal de comunicare la nivel national, ceea ce va duce la o crestere de cel putin 35% a investitiilor realizate pe acest mediu. Totusi, ca si in 2004, fenomenele de clutter si sold-out vor atinge nivele ridicate.

• Pentru presa scrisa, Initiative estimeaza si pentru anul 2005 o crestere a investitiilor de circa 13-15%, dupa ce, in 2004, pe fondul unei fragmentari foarte mari, vanzarile nete de publicitate pe acest canal au crescut cu circa 12%.

• Piata radio va avea si in 2005 o tendinta de crestere, mai ales datorita noului sistem de masurare a audientei radio. Cresterea investitiilor in radio in anul in curs se va domoli fiind estimata la circa 12%, comparativ cu 14% in 2004.

Citeste si:

• Cu o crestere estimata de 14% in 2005 fata de 2004, piata outdoor va inregistra un recul in incasarile de publicitate odata cu adoptarea interdictiei de publicitate pentru tigari, in 2007, fapt ce ii determina pe furnizori sa incurajeze segmentele noi, cu consumuri constante (automobile, banci, retail, telecomunicatii). In acelasi timp, se resimte lipsa unui sistem unitar de masurare a publicitatii OOH.

• Mediul care prezinta o importanta din ce in ce mai mare pentru investitorii in publicitate este Internetul, care a crescut ca si cheltuieli cu 55% in 2004 fata de anul anterior. Initiative estimeaza ca tendinta de crestere se va mentine si in anul 2005, aproximativ 60-65%.

Media Fact Book pastreaza structura care a consacrat-o: analiza pietei de publicitate per ansamblu si pe fiecare canal de media (televiziune, radio, presa scrisa, outdoor, cinema si Internet); informatii despre asociatiile profesionale; o privire de ansamblu asupra evolutiei economice a Romaniei; cele mai importante aspecte ale legislatiei specifice in vigoare; activitatea CNA; dictionarul celor mai uzitati termeni media si prezentarea peisajului media din Republica Moldova.

Despre Initiative:

Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume. Initiative asigura servicii specializate de planificare si cumparare de media, de strategie si consultanta de media. Cu o cifra de afaceri de circa 19 miliarde de dolari in anul 2004, Initiative Worldwide numara peste 3500 de angajati in cele 99 de birouri la nivel global.

Initiative este membra a Interpublic Group of Companies [NYSE:IPG].
Activa pe piata de media romaneasca de 11 ani, Initiative Romania este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide. Portofoliul Initiative Romania include Orange Romania, Raiffeisen Bank, Raiffeisen Banca pentru Locuinte, Berlin-Chemie, Sarantis Romania, GlaxoSmithKline, Europharm, Johnson&Johnson, MOL, Georgia Pacific, Innovatics, Pernod Ricard, PriceWaterhouseCoopers, Beres.