Veniturile societatilor de televiziune din Uniunea Europeana au crescut de la zece miliarde de euro in 1999 la 64,5 miliarde de euro in 2003, ceea ce marcheaza un ritm mediu de crestere anual de 4,4%, a anuntat, ieri, Observatorul Audiovizual European, informeaza Rompres.

Analizand performantele financiare inregistrate de un numar de 550 societati de televiziune din Europa celor 25 de state in perioada 1999-2003, organismul european a constatat ca, dupa ce au inregistrat pierderi importante in perioada 2001-2002, „situatia societatilor de televiziune din Uniunea Europeana s-a ameliorat, in general, in perioada 2003-2004“.

Astfel, in 2003, marja profitului a redevenit pozitiva, in general, plus 0,4% comparativ cu minus 3,7% in 2002. Cu toate acestea, deficitul net a ramas semnificativ negativ cu 2,4 miliarde de euro in 2003, dupa 4,7 miliarde de euro in 2001 si 3,1 miliarde de euro in 2002. Observatorul Audiovizual European subliniaza ca, pentru 2004, nu sunt inca disponibile date suficiente pentru o analiza completa, insa „datele preliminare indica faptul ca tendinta de redresare financiara in bransa audiovizualului european se confirma“.

Citeste si:

Potrivit studiului citat, Marea Britanie este tara in care veniturile societatilor de televiziune sunt cele mai mari din UE-25, cu 17,3 miliarde de euro in 2003, comparativ cu 13,6 miliarde de euro in Germania, 10,5 miliarde de euro pentru Franta si 7,6 miliarde de euro pentru Italia.

In ceea ce priveste Franta, societatile de televiziune din aceasta tara au inregistrat in perioada mentionata un nivel mediu de crestere a veniturilor de 5,7 procente, superior mediei de 4,4 procente inregistrata la nivel european, stimulat la inceputul deceniului de cresterea influentei canalelor de televizune specializate si a grupurilor media care detin mai multe posturi de televiziune, insa in ultimii ani se constata o tendinta de scadere.