„Deschiderea centrului de la Iasi ne ofera multe avantaje, cele mai importante fiind cele de reducere a costurilor si de imbunatatire a serviciilor pe care le punem la dispozitia clientilor nostri”, declara Andi Dumitrescu (foto), director general GfK Romania.

Infiintarea la Iasi a unui call center modern si de mai mari dimensiuni decat cel din Bucuresti a permis mutarea integrala la Iasi a operatiunii de culegere telefonica a datelor in toata tara (metoda CATI – intervievare telefonica asistata de calculator), lucru care a dus la optimizarea costurilor.

Aceasta noua capacitate, cu 72 de statii de lucru, face posibila realizarea mai multor interviuri intr-un interval mai scurt de timp decat inainte, ceea ce faciliteaza si transmiterea datelor cu mai multa rapiditate. Prin metoda CATI se pot realiza de la studii de satisfactie a clientilor, la studii de loialitate, de segmentare sau cercetari tip Cumparatorul Misterios.

De asemenea, prin extinderea folosirii la nivelul intregii tari a metodei CAPI In home (intervievarea personala asistata de calculator) - care presupune interviuri fata in fata, cu incarcarea datelor direct pe laptop, nu pe hartie - s-a redus timpul de finalizare a proiectelor prin eliminarea timpului de trimire prin posta a chestionarelor (pentru ca se trimite doar softul prin email si se instaleaza la operatorii aflati in tara), a timpului de receptie si de introducere a chestionarelor. Acesta metoda prezinta avantajul ca poate oferi spre evaluare respondentilor si fisiere audio si video: fotografii, reclame radio si TV, scurte filme.

GfK Romania a inregistrat in prima jumatate a anului o cifra de afaceri de peste 16,5 milioane de lei (3,9 mil. euro), similara cu cea raportata in primul semestru al anului 2008.