Brandurile bancilor BRD si Banca Transilvania au o valoare de 667 milioane dolari si, respectiv, 129 milioane dolari, potrivit raportului anual Global 500 Finance.

Numarul bancilor europene prezente in top a crescut de la 174 in 2009 la 197 in 2010, in timp ce numarul bancilor britanice a scazut de la 24 la 22 in acest an. Dinamica subliniaza ca bancile din Franta, Spania si Elvetia au reusit sa profite de revenirea economica de pe batranul continent.

Dominatia Statelor Unite in sistemul financiar global a scazut, tradusa printr-o o reducere a numarului de banci americane in ierarhia Brand Finance, de la 95 de banci in 2009 la 85 in acest an.

Valoarea totala a brandurilor bancare din raportul Global 500 se ridica in acest an la 716 miliarde dolari, in crestere cu 49% fata de 2009.

Revenirea brandurilor institutiilor financiare este semnificativa, valoarea brandurilor de banci crescand cu 4% fata de valoarea din 2008, inainte de declansarea celei mai severe crize financiare de dupa al Doilea Razboi Mondial.

Valoarea totala de piata a bancilor din topul Brand Finance este de 5,996 miliarde dolari, in crestere cu 62% fata de 2009. Pentru al treilea an, HSBC este cel mai valoros brand de banca din lume, in crestere cu 12% la 28,5 miliarde dolari

Google devine a doua cea mai valoroasa marca a lumii

Google, compania care detine cel mai popular motor de cautare a atins o performanta impresionanta in istoria sa relativ scurta depasind Coca Cola, Microsoft si IBM si devenind al doilea cel mai valoros brand din lume.

Motorul de cautare este evaluat la 36,1 miliarde dolari si este considerat un produs mult mai puternic decat cea mai bine vanduta bautura racoritoare (34,8 miliarde dolari).

Insa pentru al doilea an consecutiv cele doua companii se afla in spatele retailerului american Wal-Mart, ce are o valoare de 41,3 miliarde dolari.

Google, care de anul trecut a inaintat trei pozititii, este urmata de marci ale unor companii IT precum IBM (4), Microsoft (5) si HP (9). GE, HSBC, Vodafone si Toyota completeaza top zece cele mai valoroase branduri din lume.

Top 10 cele mai valoroase branduri

Companie Valoarea in dolari
Wal-Mart 41,3 mld.
Google 36,1 mld.
Coca-Cola 34,8 mld.
IBM 33,7 mld.
Microsoft 33,6 mld.
GE 31,9 mld.
Vodafone 28,9 mld.
HSBC 28,4 mld.
HP 27,3 mld.
Toyota 27,3 mld.

Sursa: Brand Finance

Raportul Global 500 este publicat anual si cuprinde date provenite de la toate companiile cu o prezenta la nivel global.

Ficarui brand ii este acordat un rating in functie de valoarea de referinta a pozitiei companiei, riscul si viitorul potential al brandului fara de ceilalti competitori precum si valoarea brandului masurata in functie de puterea financiara a companiei.