Banca Transilvania a urcat aproape 50 de pozitii in clasamentul Brand Finance Banking 500 2019, publicat de The Banker, cu o crestere a valorii de brand de 39%, pana la 242 milioane de dolari, si o crestere a ratingului de la A+ la AA.

Banca Transilvania este singurul brand romanesc prezent in topul Banking 500, ocupand pozitia 486, si unul dintre putinele branduri din Europa Centrala si de Est, fiind acompaniata de sase banci din Polonia si cate o banca din Cehia, Ungaria si Slovacia, conform unui comunicat de presa emis de catre banca.

„Cresterea Bancii Tansilvania a venit prin dezvoltare organica si prin achizitii strategice (recent anuntand consolidarea Bancpost), precum si prin orientarea catre segmentul IMM, care este cel mai dinamic segment al economiei romanesti. In viitorul imediat, ramane de vazut cum va contracara banca recentele masuri fiscale agresive, lansate de guvern in decembrie 2018 – care vor afecta negativ cu precadere brandurile romanesti – si in ce masura acest mediu neprielnic va afecta progresele facute in ultimii ani." Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance Romania

Bancile din China continua sa creasca remarcabil in valoare

Principalele banci din China domina pozitiile de frunte in clasamentul Brand Finance Banking 500 2019, publicat de revista The Banker. ICBC, Banca pentru Industrie si Comert a Chinei, este cel mai valoros brand bancar, cu o crestere de 35%, atingand 79,8 miliarde de dolari, si cu un rating de forta a brandului AAA+. China Construction Bank ocupa locul al doilea (69,7 miliarde de dolari), iar Agricultural Bank of China (55 miliarde de dolari) si Bank of China (51 miliarde de dolari), locurile al treilea si, respectiv, al patrulea.

"Bancile au sfidat perspectiva sumbra din economia generala, crescandu-si valoarea de brand cu 15%, pana la 1.357 de miliarde de dolari, depasind cresterea de 10% de anul trecut. Bancile chineze au fost lideri si detin in prezent patru dintre cele cinci pozitii de varf din clasament. Spre deosebire de acestea, bancile europene au avut o evolutie mai slaba, iar Germania a inregistrat o scadere de 24% a valorii de brand.", precizeaza Brian Caplen, redactor la The Banker.

Traiectoria de crestere a bancilor din China – pe fundalul frictiunilor comerciale si al preocuparilor legate de cursul valutar – ramane ascendenta, gratie cresterii clasei de mijloc si sprijinului guvernamental. Cresterea generala de brand a Chinei a fost de 28%, dublu fata de cresterea totala a SUA. In plus, prezenta Chinei si rata de crestere sunt intarite de valoarea totala a brandurilor sale bancare de 406,9 miliarde de dolari, cu peste 100 de miliarde de dolari mai mare decat valoarea totala a brandurilor bancare din SUA (297 de miliarde de dolari).

Bancile europene nu se bucura de crestere

Daca bancile americane si-au revenit, sistemul bancar european trece printr-o perioada dificila din cauza unei abordari mai putin active a crizei financiare. Ca urmare, valoarea de brand a scazut, iar satisfactia clientilor a atins un minim istoric.

Bancile germane, de pilda, au pierdut 24% din valoarea totala de brand, Deutsche Bank fiind singura banca germana care a intrat in Top 100. Banca a cazut de pe locul 47 pe locul 70 si a pierdut 30% din valoarea brandului, pana la 4,3 miliarde de dolari, din cauza pierderilor continue si a volatilitatii managementului.

Piata financiara britanica, cu complicatiile si incertitudinea pe termen lung cauzate de viitoarea iesire din Uniunea Europeana, stagneaza. La zece ani de la programul de bailout din sistemul bancar britanic, RBS a pierdut 32% din valoarea brandului, cazand 52 de pozitii, pana pe locul 234. Din randul bancilor mai mari, subsidiara RBS, NatWest, ofera motive de optimism, cu o crestere a valorii brandului de 19%, atingand 7,7 miliarde de dolari.

Sistemul bancar islamic creste substantial

In Orientul Mijlociu, banca QNB din Qatar e lider ca valoare de brand, crescand cu 19%, pana la 5 miliarde USD, in timp ce NBD, din Emiratele Arabe Unite, a crescut cu 14%, pana la 4 miliarde USD, iar First Abu Dhabi – banca din Orientul Mijlociu cu cea mai rapida crestere – a urcat cu 25%, pana la 3,9 miliarde USD. Orientul Mijlociu a jucat un rol important in sistemul bancar islamic, segmentul bucurandu-se de o crestere de 20% a valorii brandului anul acesta. Potrivit studiului realizat de Brand Finance, brandurile din regiune se claseaza foarte bine si in privinta reputatiei si a calitatii.

Banca ruseasca Sberbank este cel mai puternic brand din industria bancara

Pe langa calcularea valorii brandului, Brand Finance determina si forta relativa a brandurilor. In acest scop, analizam investitia de marketing, brand equity (reputatia acumulata cu clientii / consumatorii, angajatii si alte parti interesate) si respectiv impactul acestora in performanta de piata. Tinand cont de aceste criterii, banca moscovita Sberbank devine, pentru prima oara, cel mai puternic brand bancar din lume, cu un punctaj de 93,1 si un rating AAA+. Avand peste 14 000 de sucursale, active in valoare de 446 de miliarde USD si detinand 45% dintre toate depozitele bancare in Rusia, brandul Sberbank se bucura de un succes remarcabil. Banca are un punctaj ridicat in privinta familiaritatii (92,2%), a loialitatii (94,6%) si a respectului (92,7%). Mai mult, intr-o perioada in care bancile nu stau bine la capitolul reputatie, Sberbank are un punctaj remarcabil de 7,99 din 10.

Detinuta majoritar de Banca Centrala a Rusiei, pozitia Sberbank pe piata financiara din Rusia este aproape imbatabila. Banca are circa 2,5 milioane de clienti corporativi si isi construieste un ecosistem prin care clientii pot sa aiba acces la platforme online comerciale, guvernamentale si profesionale, la servicii digitale si offline.

"Serviciile si produsele de calitate oferite de Sberbank creeaza loialitatea care se transforma intr-o relatie pe termen lung. De neegalat in Rusia, banca isi poate cultiva relatia cu clientii si se poate extinde in zona de noi produse si servicii si chiar si industrii.", conform David Haigh, CEO Brand Finance.

In fiecare an compania de consultanta si evaluare de brand Brand Finance evalueaza cele mai valoroase branduri globale. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse in raportul anual Brand Finance Banking 500 2019 si publicate de revista The Banker.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri