In vara lui 2010, Nadia Tataru, fondatoarea postului de radio pentru copii Itsy Bitsy, a regandit strategia de business: a redus numarul de angajati, a pus planurile in cui si asteapta primele luni ale noului an pentru a vedea daca le poate lua inapoi. “Imi doresc sa existe Itsy Bitsy in continuare. Nu mai vreau lucruri marete, ca in 2008”. Cititi un interviu despre cum s-a transformat in 5 ani un radio de Bucuresti intr-o platforma de comunicare si despre motivatia de a sustine un business neprofitabil.
Postul de radio Itsy Bitsy a fost lansat in decembrie 2005, din dorinta unor parinti de a crea un mediu de informare educativ, interactiv si ieftin ca alternativa la posturile de desene animate pe care la urmareau copiii lor. “Aveam doi copii, unul de trei ani si unul de un an. Ma intorsesem la serviciu, iar ei stateau cu bona si simteam cum devin legumite in fata televizorului. Bona nu reusea sa le citeasca povesti sau sa faca toate jocurile pe care le-as fi facut eu daca stateam acasa. Am zis «nu se poate, e o generatie care se uita ore intregi la televizor, copii care devin autisti pentru ca stau la calculator si nu interactioneaza. Ce putem sa facem?» De aici a rezultat radioul”, povesteste Nadia Tataru.

Radioul a avut de la inceput un cod etic ce promitea ca nu va fi difuzata publicitatea la produse nesanatoase. Asa au fost exclusi din start potentialii investitori in publicitate din categoriile fast food, bauturi de tip cola sau chipsuri. Propuneri de la aceste categorii au venit chiar de la inceput, unele dintre ele consistente, spune Tataru. “Spuneai cu jumatate de gura «nu» pentru ca aveai nevoie de bani. Dar nu am putut face niciodata compromisul asta”.

Itsy Bitsy functioneaza ca parte a On Air Studio SRL, o casa de productie audio-video detinuta de sotii Felix si Nadia Tataru. Casa de productie are activitatile sale independente de radio – produce reclame si alte materiale pentru clienti comerciali, agentii de publicitate sau de PR. Din banii obtinuti astfel e sustinut Itsy Bitsy.

Infiintat ca un post de radio de Bucuresti, Itsy Bitsy a ajuns ca in 5 ani sa emita in 20 de orase mari din tara. Fiecare noua statie locala deschisa presupune, pe langa obtinerea licentei de la Consiliul National al Audiovizualului (CNA), investitii initiale care variaza intre 15 si 30.000 de euro (in dosare tehnice de masuratori, echipamente, montaj), iar apoi cate o factura lunara la curentul electric de circa 500 de euro per oras.

Pe langa extinderea teritoriala, Itsy Bitsy si-a largit si aria de activitate: a lansat online postul de radio pentru copiii sub trei ani Itsy Bitsy Bebe, a creat continut pentru site; a organizat anual o caravana de 1 iunie; a demarat campanii de colectat gunoaie si plantat copaci, si de alimentatie sanatoasa in gradinitele din Bucuresti; a lansat un suc impreuna cu Prigat.

In 2008, Itsy Bitsy ajunsese la 45 de angajati si un portofoliu bogat de activitati. Cu toate acestea, reusea sa se autosustina, preponderent din venituri din publicitate. “Cand a inceput criza economica si contractele au inceput sa se rupa desi erau semnate, iar cu alte companii nu mai semnam, a fost un moment destul de dificil pentru noi si a trebuit sa ne repliem. Anul asta am regandit, am reasezat tot conceptul de Itsy Bitsy. Am ramas 22 de oameni, din 45 cati eram”, spune Nadia Tataru.

Planurile marete au fost asezate in cui: o revista Itsy Bitsy; un CD de soft parental, ce trebuia lansat impreuna cu o firma mare de software care s-a retras din cauza crizei; ba chiar un post de televiziune pentru copii, realizat pe modelul Sesame Street. Postul de radio urma sa functioneze cu motoarele reduse, cel putin pana in primavara lui 2011.

Familia cu copii, care tine Romania pe picioare


Chiar daca in prezent nu se autosustine din punct de vedere financiar, Itsy Bitsy are o serie de clienti de publicitate cu care colaboreaza bine, spune Nadia Tataru. In 2010, cel mai mare advertiser al postului de radio a fost prajiturica Barni. Alti clienti frecventi sunt Aviva, ING Asigurari de Viata, Nestle, Albalact, Colgate, Schauma, Lenor, Cavit si Supradyn.

Pe langa difuzarea spoturilor radio, Itsy Bitsy ofera si servicii de creatie si productie. De exemplu, o campanie pentru ING realizata intern a fost difuzata apoi la nivel national. Pentru clientul Procter&Gamble au facut un CD cu povesti pentru copii, care a fost oferit la promotie impreuna cu un detergent. CD-ul a fost tradus si replicat si in alte tari din regiune. La fel, pentru prajitura Barni, Itsy Bitsy a gandit si a creat o carticica pentru copii.

Atat reclamele, cat si programele Itsy Bitsy sunt realizate pentru doua niveluri de intelegere: copii si parinti. Un studiu realizat de postul de radio a aratat ca cel putin jumatate din numarul de asultatori sunt, constant, adultii. De aceea o parte din reclamele difuzate se adreseaza exclusiv lor, cum ar fi cele pentru asigurari de viata.

“In 2011 eu mi-as dori ca clientii comerciali sa-si dea seama ca familiile cu copii sub 12 ani, oamenii care asculta Itsy Bitsy, sunt cei care tin tara asta pe picioare. Pentru ca o familie care are copii e de fapt o familie sanatoasa”, spune Nadia Tataru. “As vrea ca oamenii de marketing sa inteleaga ca oamenii astia sanatosi, cu bani si destepti sunt la noi. Pentru ca a durat foarte mult sa-i convingem de asta. Si-au dat seama, dar a urmat un an in care n-au avut bani. Acum vad c-au inceput sa creasca”.

Planuri de dezvoltare mai sunt. Incepand cu luna ianuarie, postul de radio va organiza o serie de cursuri pentru copii, la sediul Itsy Bitsy, si cate doua conferinte pentru parinti pe an. Insa cea mai mare dorinta a Nadiei Tataru pentru 2011 este ca Itsy Bitsy sa existe in continuare. “Sa poata exista, din [ce va produce] On Air Studio sau din Itsy Bitsy. Nu mai vreau lucruri marete, ca in 2008”, conchide ea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri