„Am inceput anul prin anuntarea parteneriatului cu 2Parale si incheiem 2012 in plina forta. Extinderea la nivel international a platformei 2Parale se inscrie in linia ascendenta a evolutiei industriei marketingului afiliat pe piata autohtona, si nu numai. Mai mult decat atat, decizia vine ca o investitie strategica, confirmand eforturile noastre de dezvoltare si sprijin oferit acestui segment de business.” a declarat Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group.

2Parale a preluat astfel controlul integral asupra platformei de afiliere si intentioneaza sa investeasca in dezvoltarea ei cu noi facilitati care sa asigure optimizarea rezultatelor advertiserilor si afiliatilor din retea. Planurile strategice ale 2Parale includ extinderea regionala la nivelul mai multor tari din Centrul si Sud-Estul Europei, plus Turcia. Consolidarea la nivel international vine dupa intrarea pe piata din Bulgaria, in 2011, prin intermediul 2Leva. De asemenea, compania este activa in prezent si pe pietele din Serbia, Irak si Cipru.

„Businessul 2Parale din Romania si Bulgaria va atinge in acest an un milion de euro pe o piata care si-a confirmat potentialul in cei patru ani de la demararea primei campanii de afiliere din Romania prin intermediul 2Parale. Am reusit sa depasim ritmul de crestere al pietei locale, este momentul pentru noi sa fructificam atuurile platformei 2Performant si sa facem pasul urmator in dezvoltarea businessului prin extinderea pe piete emergente.”a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale (foto).

2Performant este o platformade afiliere dezvoltata in 2010 de antreprenorii romani Radu Spineanu – fondator 2Parale, Vladimir Oane si Lavinius Marcu. Aceasta asigura sistemul tehnic de inregistrare si monitorizare a vanzarilor si a tuturor actiunilor generate prin intermediul retelei 2Parale.

„Aceasta fuziune asigura toate premisele pentru o crestere exploziva a businessului 2Parale in 2013. Telul nostru a fost intotdeauna sa cream o companie cu un impact global si suntem convinsi ca platforma si abordarea 2Parale-2Performant vor face diferenta pe piata.” a explicat Radu Spineanu, fondator 2Performant si 2Parale.

Citeste si:

Tranzactia a implicat atat schimb de actiuni, cat si numerer, astfel ca actionariatul companiei care furnizeaza serviciile 2Parale s-a schimbat astfel: Dorin Boerescu – 40%, Stefan Iordache – 40% si 2Parale On-line – 20%.Tranzactia a fost asistata de casa de avocatura Biris Goran, lider de piata in domeniul asistentei juridice in tranzactiile IT. Responsabilitatile legate de dezvoltarea tehnica a platformei de afiliere sunt preluate de Silviu Lucian Vacaroiu cooptat recent in echipa 2Parale ca Chief Technology Officer (CTO). Cu o experienta de 10 ani in web development si aproximativ 6 ani in marketing online, Silviu Lucian Vacaroiu a ocupat anterior functia similara in cadrul eRepublik.

Investitiile in cresterea calitatii serviciilor de afiliere oferite de 2Parale vin sa confirme atat dezvoltarea industriei de marketing afiliat din Romania, cat si evolutia pietei de comert electroniclocale, care, in opinia principalilor jucatori, va atinge un miliard de euro in 2013.

Proiectul retelei de afiliere a fost anuntat de fondatorul Radu Spineanu in decembrie 2008, in cadrul NetCamp, iar, in februarie 2009, a primit prima runda de finantare din partea fondului Seed Money. La finele lui 2009, afacerea a fost preluata de antreprenorii Dorin Boerescu si Daniel Enache, businessul fiind separat in doua companii. In februarie 2012, Stefan Iordache, fondatorul Leo Burnett Group, a intrat in actionariatul 2Parale, preluand 40% din actiunile companiei. Tranzactia a marcat exit-ul lui Daniel Enache din business. In prezent, serviciul 2Parale este furnizat de 2 Parale Afiliere.

In cei patru ani de la aparitia pe piata din Romania, 2Parale a generat celor peste 230 de advertiseri din retea vanzari care depasesc 41 de milioane de lei (fara TVA) si a livrat mai bine de 59 de milioane de click-uri. Numai in 2012, compania a adus magazinelor din retea peste 145.000 de vanzari. In prezent, mai bine de 15.000 de afiliati (mari publisheri, site-uri de nisa, specialisti SEO&PPC, bloggeri, retele sociale si diverse comunitati) colaboreaza cu 2Parale. Portofoliul de advertiseri care deruleaza campanii in 2Parale include nume precum miniPRIX, Flanco, ClickShop, Elefant, Groupon, TinaR, FashionUp, evoMag, Nemira, Yves Rocher si Continental Hotels.

2Parale este prima si cea mai mare retea de afiliere din Romania si Bulgaria, activa in prezent si pe pietele din Serbia, Irak si Cipru. Face parte din Leo Burnett Group si este singura retea de marketing afiliat membra a IAB Romania.