[UPDATE 10:25]

Editia online a revistei National Geographic a anuntat ca a suspendat orice postare prin Instagram pana cand oficialii aplicatiei nu vor oferi informatii mai exacte despre noile reguli. Mai mult, National Geographic subliniaza ca ar putea renunta complet la contul de pe Instagram.

Utilizatorii Instagram – circa 100 de milioane in prezent – realizeaza fotografii cu smartphone-urile, aplica filtre digitale pentru a creste calitatea lor si apoi le impartasesc instantaneu cu prietenii.

Citeste si:

„Draga @Instagram, de ce ai considerat ca suntem OK cu noii termeni si conditii? Nu sunt DELOC pe placul nostru. Semnat, Intreg Internetul”, a scris pe Twitter Jason Pollock, un producator de filme si consultant social media din Los Angeles.

Fondatorul Instagram, Kevin Systrom, a incercat sa calmeze spiritele utilizatorilor transmitand marti dupa-amiaza ca „Instagram nu vrea sa se foloseasca de drepturile voastre asupra fotografiilor. Respectam faptul ca pozele voastre sunt ale voastre. Punct”.

Pe de alta parte, noile clauze Instagram, folosit pe larg si in Romania, includ un paragraf care subliniaza ca Instagram are dreptul de a transforma imaginile utilizatorilor in reclame fara a cere drepturile de autor sau a oferi compensatii fotografilor, incepand cu 16 ianuarie.
Acest lucru a infuriat atat fotografii profesionisti cat si pe cei amatori – inclusiv pe fotograful de nunta al lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, compania ce a achizionat Instagram. „Pro sau nu, daca o companie vrea sa foloseasca fotografiile pentru advertising trebuie sa iti spuna acest lucru si sa te si plateasca”, a scris pe Twitter Noah Kalina.