Subiectul intrarii Carrefour pe segmentul livrarilor online prezinta pentru Daniel Nicolescu, CEO al procesatorului de plati PayU, o adevarata incantare – acest lucru este vizibil „cu ochiul liber”, urmarindu-i limbajul corpului cat si judecand dupa abundenta de informatii pe care ar vrea sa le ofere.

Carrefour intra pe piata de comert online

Carrefour intra pe piata de comert online

De altfel, Daniel a subliniat inca din 2011 ca in urmatorii ani mari retaileri traditionali vor intra pe piata comenzilor pe Internet.

Nicolescu, ePayment: Piata de comert electronic se va tripla in 2012, la 1 MLD. euro

Nicolescu, ePayment: Piata de comert electronic se va tripla in...

„Intr-adevar, este Anul intrarilor!”, subliniaza seful PayU, din tonalitate dandu-ti seama ca pune majuscula pe subiect. „Se deschide o noua verticala – dupa Metro, acum un an, a urmat Carrefour si Cora se pregateste de asemenea, prin site-ul Cora Digital. In prezent, acestia din urma nu vand insa decat o gama redusa de produse pe Internet”.

El continua spunand ca este „absolut sigur” ca anul acesta mai multe business-uri ce fac vanzari in prezent doar in magazine fizice vor intra si pe livrari online, la domiciliu. Cora a implementat comanda online si apoi ridici de la ei din magazine, in timp ce Carrefour a mers cativa pasi mai departe si permite comanda online prin plata cu cardul si aducerea pachetului, de o valoare egala sau mai mare cu 150 de lei, acasa.

PayU a discutat cu Carrefour aceasta miscare din vara anului trecut, fiind o dubla initiativa – atat a lantului de hipermarket-uri, care face acest lucru in alte state, cat si a PayU care, in paralel, a contactat anul trecut aproape toti marii retaileri offline, indiferent de domeniul de activitate. „Nu pot da nume, insa ma astept sa intre pe piata nu doar cei din mediul agro-alimentar ci, de ce nu, si companii de bricolaj, de exemplu”, spune Nicolescu.

In completarea lui vine si Felix Patrascanu, seful companiei de curierat Fan Courier, compania ce detine in prezent exclusivitate pe livrare cu hipermarketul Carrefour. „Din ce stiu din piata, si Dedeman si Praktiker doresc sa intre pe zona de livrari online mai puternic, cred ca aici este viitorul. Si tot pe online se sprijina, din ce in ce mai mult, business-ul de curierat”, spune el, contactat de wall-street.ro.

Carrefour se sprijina mult si pe background-ul din afara tarii, fiind mai usor de implementat sistemul in Romania. Segmentul de online al hipermarket-ului este un business unit complet independent, cu stocuri proprii si forta de munca specializata. Pe langa forta interna, pentru acest proiect pilot compania a apelat si la cateva masini ale Fan Courier.

1. Ai cumpara produse din hypermarket pe Internet?



Am mai cumparat 5-10 masini, am angajat cativa oameni, speram ca in scurt timp proiectul sa se dovedeasca un succes si sa «fim nevoiti» sa comandam si mai multe masini!”, spune, optimist, Felix Patrascanu.

Una dintre problemele cu care s-ar putea confrunta intrarile unor astfel de hiper-magazine offline in zona de comenzi pe Internet este deja clasica problema a mentalitatii consumatorului roman, in urma cu ani buni fata de cei din vest – neincrederea in plata cu cardul. „Cred ca este necesara si posibilitatea platii la primire, ramburs”, considera Patrascanu. In prezent, Carrefour permite comenzi doar dupa plata prin card, online.

„Este un act de mare curaj din partea Carrefour si o dovada de seriozitate!”, exclama Nicolescu, de la PayU. De partea cealalta, reprezentantul firmei de curierat spune ca, din feedback-ul primit de curierii sai, clientii au fost foarte multumiti.

„Important este sa se mentina aceleasi preturi din magazine si calitatea produselor sa fie excelenta”.

Nu-si „canibalizeaza” vanzarile din magazine?

Carrefour nu face decat sa isi mareasca vanzarile si sa atinga noi consumatori prin intrarea in zona de livrari la domiciliu. „De exemplu, eu nu am timp sa ma duc sa fac cumparaturile la Carrefour. Mi se pare incredibil sa pot sa imi cumpar TOT ce am nevoie, de acasa, din confortul propriului fotoliu, si sa vina curierul la usa, a doua zi, sa imi iau produsele! Astept chiar acum telefon de la ei, am comandat ieri, inclusiv un whisky”, spune el, zambind. „Intotdeauna vor fi multi clienti pe care Carrefour nu ii poate atinge”.

Cu toate acestea, Daniel Boaje, seful McDonald's Romania, spunea pentru wall-street.ro ca nu doreste sa inlocuiasca experienta de cumparare din magazinele fizice cu comenzile la domiciliu, de aceea nu are inca in plan extinderea si la alte magazine a proiectului din Victoriei.

Citeste si:

In Romania, wall-street.ro a scos in evidenta in mai multe randuri faptul ca McDonald's livreaza la domiciliu in zona Victoriei, intr-o „incercare timida de a replica” modelul din Turcia, asa cum descrie Nicolescu actiunea lantului de fast food-uri.

„In special la fast food s-ar putea sa fie un unghi diferit. Aceasta industrie se bazeaza foarte mult pe instincturile umane – miros, locatie, vizual, e altceva. Ei investesc foarte mult in senzatia de foame pe care ti-o creeaza cand intri in magazin”.

Pana la urma, cel mai important lucru intr-un business este sa iti intelegi clientul. Decizia managerului Carrefour dar si al McDonald's este, fara indoiala, luata dupa indelungi cercetari de piata, considera seful procesatorului de plati.

Si placerea plimbatului printre rafturi?

Daniel Nicolescu nu neaga ca aceasta placere exista, insa deseori nu are, efectiv, timp pentru asa ceva. Si, la fel ca el, mai sunt multi oameni foarte ocupati sau care, pur si simplu, trebuie sa mearga prea mult pana la cel mai apropiat centru comercial.

„Shopping-ul iti atinge partea de ego. Tu muncesti pentru un stil de viata. La fel cum iti amenajezi casa, dupa multa munca, la fel iti «amenajezi» felul de spaghete preferat, pe care le cumperi de la raft, alaturi de alte ingrediente. Le vizualizezi, la momentul viitor. Cand te duci la shopping, tu iti coordonezi niste viziuni si vise despre viata ta. Acest lucru nu se va inlocui niciodata, insa, repet, sunt si persoane foarte ocupate care nu au timp”.

Un alt posibil impediment ar fi pretul fix de 15 lei/comanda pe care il practica in prezent Carrefour. Daca stai insa sa te gandesti si sa aduni pretul metroului/masinii/combustibilului, pretul timpului, parcarii, cei 15 lei nu reprezinta mult deloc ci este un pret acceptabil.

Ce urmeaza?

Un nou segment care castiga loc pe piata locala este livrarea de mancare (gatita) online. Este inca un teren aproape virgin – acest lucru insemnand insa, in ochii unui antreprenor, un teren plin de oportunitati.

Pe acest segment activeaza in prezent Oliviera, o aplicatie mobila despre care a scris si wall-street.ro la momentul lansarii cat si, incepand chiar de aceasta saptamana, platforma internationala Foodpanda.

Producatorul aplicatiei StarTaxi lanseaza o platforma mobila de comenzi pentru mancare

Producatorul aplicatiei StarTaxi lanseaza o platforma mobila de...

Reprezentantii companiei subliniaza ca, simultan cu intrarea in tara, au incheiat parteneriate cu 60 de restaurante din diferite zone ale Bucurestiului. Clientul are la indemana o harta (Google Maps) care le identifica pozitia si toate restaurantele partenere Foodpanda din zona, alaturi de pretul de transport (in mare parte 0 lei), comanda minima si alte detalii.

„In primele luni ne axam pe extinderea parteneriatelor si, de asemenea, vrem circa 3-400 de comenzi pe zi”, spune, pentru wall-street.ro, un oficial al companiei. In prezent plata se face ramburs insa, daca proiectul va deveni un succes, se va implementa si plata online.

„Food Panda este o poveste de mare succes in Turcia. Acolo, McDonald's a fost obligata sa isi schimbe politica si sa livreze la domiciliu”, subliniaza Daniel Nicolescu.

Cu ajutorul tehnologiei, in viitor, se vor putea realiza foarte multe lucruri. De exemplu, marile hipermarket-uri au deja cataloage complexe si complete de produse – de ce sa nu existe, in dreptul fiecarui produs, un mic QR code care, printr-o simpla fotografiere cu smartphone-ul, sa iti permita sa comanzi acel produs? Simplu si usor de implementat – si foarte posibil vom vedea acest lucru curand si pe piata locala, spune, zambind cu subinteles, Daniel Nicolescu.

Sursa foto.

Tu ai comanda(t) online de la un hipermarket? Esti dispus(a) a renunta la plimbatul printre rafturi in favoarea achizitiilor online? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.