In cursul anului 2014, distribuitorul Skin a achizitionat cele mai mari patru platforme destinate comunitatii de bucatari amatori, dar si profesionisti, printre acestea numarandu-se portaluri precum Bucataras.ro, Gustos.ro, Reteteculinare.ro sau Culinar.ro.

“Ne uitam in continuare la achizitii, pentru care avem bugetata suma de 2 milioane de euro, o investitie similara cu cea cu care am achizitionat cele patru proiecte in cursul anului trecut. Piata culinara a migrat spre entuziasm si noi vrem sa respectam aceste eforturi, motiv pentru care ne vom concentra atentia tot mai mult in aceasta directie. Planul nostru este ca vanzarile generate de proiectele de cooking sa depaseasca 3 milioane de euro pana la finalul anului viitor”, a declarat Camil Perian (foto), administrator al Skin Media.

Culinar.ro va fi proiectul care va genera cea mai mare parte din aceste vanzari, asta dupa ce site-ul, primul de profil lansat pe piata in anul 1996, va deveni in perioada urmatoare “cel mai mare mall culinar din Romania”.

“Culinar.ro va deveni un proiect axat in mare parte pe vanzarea de produse si solutii pentru bucatarie si gatit. Am decis sa transformam proiectul dintr-o platforma de cooking intr-una de interconectare si shopping. In noul magazin vor fi disponibile peste 3.500 de produse care vor proveni de la circa 30 de branduri pe trei mari categorii de produse”, a mai punctat Camil Perian.
Potrivit managerului Skin, in cursul anului viitor, platforma Culinar.ro va incepe comercializarea de vinuri pe platforma online, un pas important care cu siguranta va deveni complementar activitatii intreprinse.

Mai mult, seful Skin a subliniat ca cele patru proiecte din prezent vor beneficia de mai multe facilitati pentru utilizatori, printre acestea numarandu-se un sistem de fidelizare bazat pe bani virtuali, denumiti “galbeni”, pe care utilizatorii ii pot transforma in puncte pentru achizitionarea de produse. Mai mut, Skin va dezvolta si un sistem de afiliere dedicat bloggerilor si celor pasionati de zona de food.

Intr-un interviu pentru wall-street.ro, Camil Perian a subliniat faptul ca business-ul online specializat in cooking ar urma ca pana la final de 2016 sa reprezinte aproximativ 5% din totalul activitatii la nivel local.

“Este un domeniu cu un potential foarte mare in Romania, evolutie atinsa si datorita aparitiei de noi show-uri culinare. Suntem in directia corecta, iar noul proiect va uni potentialul celor patru site-uri deja intrate deja in portofoliu. Acest lucru se traduce in momentul de fata prin 4,4 milioane de vizitatori unici, iar potentialul celor patru platforme este acela de a depasi 7 milioane de vizitatori unici in urmatorul an”, a mai spus Camil Perian.

In urma cu un an de zile, Skin Media anunta intrarea pe piata produselor electrocasnice pentru gatit, fiind distribuitor autorizat in Romania al brandurilor Crock Pot, Food Saver, Oster, Breville, care apartin companiei Jarden Corporation, unul dintre cei mai importanti producatori de electrocasnice din lume, dar si branduri precum Sous Vide, Marcato, Kuvinos si Vita Juicer.

Citeste si:

Conform datelor furnizate de catre Skin, Bucataras.ro este un proiect lansat in 2008 si a devenit rapid cel mai vizitat site de cooking precum si gazda unei comunitati a pasionatilor gatitului. In momentul de fata, Bucataras.ro inregistreaza peste 7,5 milioane de afisari si peste 1,5 milioane de vizitatori unici.

Gustos.ro este portalul in care utilizatorii gasesc cele mai actuale tendinte in gastromonie si mii de retete, sfaturi si recenzii, o comunitate formata din aproximativ 1 milion de unici. Platforma online Reteteculinare.ro este cea mai mare carte de retete online pentru gatit cu peste 850.000 de cititori unici, iar Culinar.ro este platforma in care reprezentantii Skin isi pun cea mai mare speranta, proiectul urmand sa devina un magazin online specializat inclusiv in comercializarea de produse pentru gatit.

Skin, unul dintre cei mai mari distribuitori la nivel local, companie care in luna septembrie a aniversat 15 ani pe plan local, si-a bugetat o crestere de peste 15%, la afaceri care ar putea depasi pragul de 50 de milioane de euro.

Skin a renuntat in acest an la distributia de solutii IT&C, orientandu-si mai mult atentia pe produsele pentru gatit sanatos, solutiile pentru ingrijire personala sau camere foto profesionale, segmente de piata aflate intr-o continua crestere la nivel local.

Skin a introdus pe piata din Romania la inceputul acestei toamne brandul de ingrijire personala BaByliss, unul dintre cele mai mari pariuri de pe piata si practic o schimbare de strategie a distribuitorului la nivel local.

La inceputul acestui an, Skin Media a achizitionat si site-ul Restograf.ro, detinut de catre head-hunterul George Butunoiu, un alt pas important care a consolidat intrarea Skin pe zona de cooking.

Skin este partener pentru unele dintre cele mai importante brand-uri globale si este principalul distribuitor de lifestyle technology in Romania in patru categorii majore de produse: Consumer Electronics prin Nikon si Logitech, TV prin Toshiba si LG, electrocasnice prin Crock-Pot, Oster, FoodSaver, Breville si Kuvings, si incepand cu 1 septembrie 2015 si Beauty & Health, prin BaByliss Paris.

Principalii concurenti ai Skin la nivel local sunt NOD (Network One Distribution), Elko-Tech, precum si polonezii de la ABC Data.