Intr-o perioada in care proiectele rezidentiale au intrat, aproape in fiecare luna, in insolventa, cele peste 500 de apartamente din Upground, complexul dezvoltat de grecul Ioannis Papalekas pe malul Lacului Tei, au continuat sa aduca venituri. Strategia, schimbata in 2011, a fost bazata pe inchirierea apartamentelor nevandute.
Proiectul Upground Residence, amplasat in apropiere de statia de metrou Pipera si Lacul Tei, a fost dezvoltat de omul de afaceri Ioannis Papalekas, cunoscut in special pentru vanzarea si rascumpararea City Mall. Complexul, finalizat in 2011, cuprinde 571 de apartamente, dintre care au fost vandute aproximativ jumatate.

Preturile variaza in jurul pragului de 1.300 euro/mp plus TVA, toate apartamentele avand TVA de 24%. Astfel, pentru un apartament cu doua camere, preturile incep de la 147.000 euro plus TVA, iar pentru cele cu trei camere, de la 186.000 euro plus TVA.

Dezvoltatorul a pastrat aproape neschimbate preturile locuintelor in timpul crizei, insa a schimbat strategia, mizand pe inchiriere si mai putin pe vanzare. O strategie care s-a dovedit eficienta, avand in vedere ca Upground a continuat sa aduca venituri, cand alte proiecte similare au intrat in insolventa sau chiar in faliment.

“Incepand cu 2011, strategia Upground a fost de inchiriere si s-a bazat pe cercetarea de piata si pe feedback-ul primit in urma abordarii directe a clientilor corporate. Asa s-a nascut si ideea de regim hotelier. In prezent, sunt 75 de apartamente inchiriate, dintre care 15 catre Rocazare, partenerul Upground pentru regim hotelier si estimam ca pana la finalul anului vom inchiria inca 100”, spune Mihaela Dicu, directorul de vanzari al Upground Residence.

Cine inchiriaza si cat plateste

Chiriile apartamentelor cu doua camere din complexul Upground pleaca de la 500 euro/luna, la care se adauga cheltuielile cu utilitatile, in functie de consumul fiecarui chirias si cheltuielile cu administrarea, de circa 60 euro/luna.

„Profilul chiriasului este reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani, cu un salariu mediu de circa 2.000 euro, provenind din cadrul multinationalelor sau institutiilor financiare cu sedii in zona”, afirma Mihaela Dicu. Chiriasi sunt atat romani cat si expati, cu familie sau singuri.

In zona isi au birourile companii precum Bancpost, GfK, Intel, Nestle sau P&G. In Upround mai locuiesc si antreprenori, oameni de afaceri sau vedete, precum solista Claudia Pavel modelul Monica Gabor, cantareata Cristina Rus sau dinamovistul Michele Platini Mesquita. Alti chiriasi provin din randul personalului care lucreaza in ambasade, adauga directorul de vanzari.

Magazine si restaurante pentru chiriasi

In paralel cu inchirierea apartamentelor a mers si inchirierea spatiilor comerciale de la parterul celor doua blocuri. Anul trecut au fost deschise cafeneaua Cafe Flo , Pizza Factory, salonul Geta Voinea si cel mai mare centru World Class, cu o suprafata de 3.000 mp. Anul acesta au mai fost deschise supermarketul Mega Image si restaurantul bio- eco Be-Nat.

„Pentru spatiile comerciale, in blocul C gradul de ocupare este de 100% odata cu semnarea contractului de inchiriere cu restaurantul Salsamenteria, iar in cladirea B, sunt inchiriate 80% din spatii catre: Marfin Bank, restaurantul bio-eco Be-Nat , coafor Geta Voinea si o cofetarie Pentru celelalte spatii libere se poarta discutii avansate cu mai multi potentiali chiriasi”, a declarat Dicu.

Mihaela Dicu este responsabila cu vanzarea si inchirierea locuintelor din Upground din 2010. Anterior, intre 2007 si 2010, a coordonat departamentele de brokeraj ale ARCO Real Estate in orasele Bucuresti, Cluj-Napoca, Arad si Timisoara, iar intre 2005 si 2007, a ocupat functia de corporate account manager in cadrul consultantului imobiliar Eurisko, preluat in 2008 de CBRE.

Sursa foto: Pagina de Facebook a Upground




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri