Contactat de catre wall-street.ro, Adrian Garmacea, proprietarul Barrier, sustine ca decizia Marii Britanii de a iesi din spatiul european va conduce la o perioada foarte grea pentru Romania.

“Nu sunt deloc bucuros de situatia cu care se confrunta acum Europa. Este clar ca ne vom diminua prezenta la export in urmatorii 2-3 ani, asta desi era o piata cu foarte mare potential, o piata cu preturi mari, in care cerintele britanicilor nu sunt atat de mari. Pentru Romania, insa, va fi o perioada grea. Iesirea Marii Britanii din UE si alegerile din toamna din Statele Unite, in care sanse mari ar avea Donald Trump vor izola Europa de Est foarte mult. (…) Este un semnal care ma face sa cred ca nu mai este un moment bun pentru investitii in Romania. Eu personal nu as mai investi aici, desi aveam in plan o noua facilitate de productie care ar necesita un efort investitional de aproximativ 10 milioane de euro. Romania ar urma sa devina un tampon intre statele din vest si Rusia”, a declarat Adrian Garmacea (foto mai jos) pentru wall-street.ro.

Producatorul bacauan Barrier deruleaza aproximativ 5% din vanzari directe spre export, pe pietele din Italia, Franta, Germania sau Marea Britanie, dar si vanzari indirecte, prin intermediul partenerilor si distribuitorilor, ce se ridica la 25%.

Citeste si:

“Din totalul activitatii la export, aproximativ 2% era generat de activitatea de pe piata din Marea Britanie”, a precizat Adrian Garmacea.

Afacerile Barrier au crescut cu aproximativ 40% in primele sase luni, depasind asteptarile de crestere ale producatorului de tamplarie PVC la nivel local.

Afacerile Barrier au depasit in 2015 pragul de 20 de milioane de euro, inregistrand o crestere de peste 30% fata de anul anterior. Cresterea cifrei de afaceri a fost sustinuta de investitiile derulate in cadrul companiei anul trecut, atat in capacitatile de productie, cat si in dezvoltarea retelei de magazine in franciza. In anul 2015, a fost modernizata hala de productie usi sectionale rezidentiale si industriale, astfel incat Barrier sa ofere o gama cat mai diversa de produse.

Barrier mizeaza pe un plus de 30% in afaceri, la peste 26 mil. euro

Barrier mizeaza pe un plus de 30% in afaceri, la peste 26 mil. euro

Principalii producatori de tamplarie termoizolanta din Romania sunt Qfort, Aplast si Barrier.