Municipalitatea va construi, in urmatorii trei ani, aproximativ 90 de parcari, pentru 20 dintre aceste spatii reprezentantii Primariei Municipiului Bucuresti estimand o investitie de peste 380 de milioane de euro, finantarea facandu-se prin parteneriate public-private, informeaza NewsIn. Indicatorii tehnico-economici pentru 14 din aceste parcaje subterane au fost aprobati in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti de la sfarsitul lunii august 2006, iar pentru celelate sase in sedinta de la inceputul lunii noiembrie, urmand ca, joi, sa fie supus aprobarii consilierilor municipali proiectul de hotarare privind demararea procedurilor de concesionare de lucrari publice pentru toate cele 20 de parcari subterane care vor fi construite in Bucuresti prin parteneriate public-private.

Potrivit hotararii aprobate cu o luna in urma, vor fi amenajate parcari in Piata Sala Palatului, cu o suprafata de 53.920 de metri patrati si 1.412 locuri de parcare, pe soseaua stefan cel Mare, la Perla ( 417 locuri pentru masini si 25 pentru motociclete) si Aleea Circului (250 de locuri), cat si in Piata Alba Iulia, unde vor putea fi parcate 1.420 de masini, pe o suprafata totala de 9.500 de metri patrati.

Municipalitatea a decis ca pe B-dul Barbu Vacarescu, langa Circul Globus, va fi construita o parcare de 290 de locuri, la Gara Baneasa o parcare de 140 de locuri, pe Str. Walter Maracineanu, va fi amenajata o parcare cu 281 de locuri, iar in Parcul Herastrau, la Pavilioanele H, un parcaj subteran pentru 468 de masini. De asemenea, vor mai fi amenajate alte sase parcari in Piata Sudului (964 de locuri), in Piata Hurmuzachi (843 de locuri), in Piata Obor (1.530 de locuri), in fata restaurantului Pescarus (123 de locuri), in Piata Amzei (108 locuri) si in Piata Dorobanti (186 de locuri).

Cele sase parcari ai caror indicatori tehnico-economici au fost aprobati in luna august vor fi construite in zonele Piata Universitatii, Piata Presei Libere, Piata Domenii, Piata Charles de Gaulle, Bulevardul Magheru si Strada Edgar Quinet, totalul investitiei fiind de aproximativ 190 de milioane de euro.

Potrivit datelor din Hotararea CGMB in cele sase parcari vor exista 3844 de locuri de parcare, dintre care1.633 vor fi construite in parcajul subteran de la Piata Presei Libere, 831 vor fi situate in Piata Charlles de Gaulle, 450 pe Bulevardul Magheru, 380 in parcajul subteran de pe strada Edgar Quinet, 300 de locuri de parcare vor fi in parcajul subteran de la Piata Universitatii, iar alte 188 de locuri de parcare vor fi gazduite de parcarea de la Piata Domenii.

Citeste si:

Cea mai mare parcare subterana, cea de la Piata Presei Libere, va fi construita pe trei niveluri, in 30 de luni de la data inceperii lucrarilor, va avea o suprafata de 59.940 de metri patrati si va necesita o investitie de 45,4 milioane euro. Parcajul subteran de la Piata Universitatii va fi construit in doi ani, se va intinde pe o suprafata de 10.500 de metri patrati, va avea trei niveluri, iar pe langa cele 300 de locuri de parcare pentru masini va fi dotat si cu 25 de locuri pentru motociclete. De asemenea, motociclistii vor mai beneficia de alte 25 de locuri de parcare si in parajul de la Piata Domenii.

Licitatia pentru proiectarea celor 20 de parcari a fost castigata de firmele SC Search Corporation SRL, SC Eurometudes SA, SC Metroul SA, Romair Consulting, Proiect Bucuresti si firma Romproiect. Potrivit edilului sef, Adriean Videanu, lucrarile vor incepe mai intai la parcajul subteran situat la Piata Garii de Nord. Conform proiectului municipalitatii, parcarea va fi amplasata pe trei niveluri, va avea 2000 de locuri de parcare, valoarea investitiilor ridicandu-se la peste 22,9 milioane de euro. Parcarea va fi terminata in doi ani de la inceperea lucrarilor.

Tariful pentru o ora de parcare ar putea fi stabilit in functie de zona unde este amplasat parcajul si de costurile de realizare a parcajelor, pretul final urmand a fi stabilit dupa semnarea contractelor cu investitorii, a declarat directorul executiv al Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei (DTDSC) din cadrul PMB, Gheorghe Udriste. "Nu se poate estima in acest moment un tarif pentru parcarile pe care le vom construi in Capitala, dar putem spune ca tariful va fi stabilit, in primul rand, in functie de costurile de realizare a parcajului. Exista, insa, si alti factori care ar putea influenta nivelul acestuia, unul dintre ei putand fi zona unde este amplasat parcajul", a explicat Udriste.

Acesta a tinut sa sublinieze imposibilitatea de a se pronunta asupra pretului pentru o ora de parcare, cifrele putand fi estimate numai dupa realizarea licitatiilor si semnarea contractelor cu investitorii. "Nu putem sa apreciem acum un pret. El va putea fi estimat numai dupa incheierea parteneriatelor public-private cu constructorii. Fiecare dintre ei va veni cu un plan al afacerii, cu o anume strategie, in functie de care ne vom orienta si noi", a completat repezentantul municipalitatii.

Potrivit directorului DTDSC, parcarile pe care municipalitatea urmeaza sa le construiasca in Bucuresti vor reprezenta singura solutie pentru soferii nevoiti sa stationeze in respectivele zone. "Nu exista alternativa. Cei care vor dori sa circule si sa stationeze in zonele acelea vor fi determinati sa parcheze numai in locurile care au aceasta destinatie, pentru ca vom lua o serie de masuri pentru restrictionarea parcarii, in vederea eliberarii carosabilului si a fluidizarii traficului", a conchis Udriste.