“In Adunatii Copaceni, localitate in care cei mai multi dau drept sigura locatia viitorului aeroport, cele mai scumpe sunt loturile de case cu suprafete mici 500-1.500 mp, care acum se vand cu 25-50 euro/mp, in timp ce la inceput de an nu depaseau 25 euro/mp”, afirma consultantii EuroMetropola, explicand ca diferenta a fost data de proiectele rezidentiale care s-au anuntat in zona, ce se vor intinde pe cateva hectare.

“Paradoxal sau nu, cea mai scumpa zona din sud nu este cea in care s-au anuntat proiectele de infrastructura, ci cea mai apropiata de Bucuresti, respectiv comuna Berceni, care se afla la numai 400 m de ultima statie de metrou din tronsonul Pipera- Depoul IMGB. Aici preturile se situeaza intre 100 si 400 euro/mp pentru terenurile din intravilan si 80-200 pentru cele din extravilan”, mai declara reprezentantii EuroMetropola.

Reconsiderarea vechilor proiecte comuniste, precum aeroportul si canalul Bucuresti-Dunare si, mai nou, viitoarea linie de centura, au motivat proprietarii de terenuri din zona sa ridice preturile, mai ales ca sudul este zona cea mai putin exploatata din punct de vedere imobiliar.

“Desi aceste proiecte sunt doar la nivel de declaratie, investitorii se gandesc deja la potentialul de crestere al terenurilor cumparate la inceput de an cu cativa centi. Batalia cea mare se da pentru terenurile cu deschidere la DN5, situate intre Adunatii Copaceni si Calugareni, unde pentru cele din intravilan se cer 70-80 euro/mp, pe cand pentru cele din extravilan, pretul cerut de proprietar este de 15-25 euro/mp”, mai spun consultantii imobiliari.

Citeste si:

Cei care s-au aventurat mai departe de DN5, chiar in camp, acolo unde zvonurile spun ca se va instala aeroportul, au cumparat suprafete de minim un hectar cu 1-6 euro/mp.

“Multi cumparatori de terenuri agricole si-au concentrat achizitiile exact acolo unde s-a vehiculat amplasamentul aeroportului: tarlalele 67, 69”, au incheiat reprezentantii EuroMetropola.

La inceputul lunii septembrie, Ion Tache, primarul localitatii Adunatii Copaceni, declara ca lucrarile la noul aeroport ar putea fi demarate in lunile iunie-iulie 2009 si, in acest sens, ar urma sa inceapa exproprierea a 800 de hectare din cele 3.600 de teren neted de care dispune localitatea.