„Lacomia de a dezvolta ne facea sa nu mai vedem nevoia reala a populatiei. Am uitat sa facem bani muncind. Tot ce mai putem face acum este sa invatam cum sa evitam o criza locala, dupa ce am pus accent pe superficialitate si am admirat prea mult smecherii”, a declarat Bogdan Georgescu (foto).

In opinia presedintelui Colliers, criza globala a salvat piata imobiliara de la o criza locala, inevitabila in urmatorii doi-trei ani, intrucat prea multe ”proiecte absurde” primeau finantare si erau dezvoltate. Actuala criza a afectat insa piata imobiliara doar la nivelul cererii, nu si la nivelul ofertei.

„Era o piata supra-aglomerata, in special cea de retail, care nu suporta nici macar un sfert din proiectele propuse spre finantare. Ne intreptam spre un colaps al pietei imobiliare, insa acum criza ne obliga sa ne uitam atent la fiecare proiect in parte, in caz contrar, dupa ce va trece criza globala ne-am putea confrunta cu una locala”, a adaugat Georgescu.

Colliers si-a lansat astazi raportul de piata pentru 2009, an in care compania isi va concentra atentia pe servicii corporate, adresate nevoilor de business to business si mai putin nevoilor legate de viata personala. Pentru aceasta noua strategie, compania a inchis departamentul de rezidential si pregateste lansarea de noi servicii, adaptate conditiilor economice actuale.

Colliers International este un parteneriat global intre companii care furnizeza consultanta imobiliara, avand aproximativ 250 de birouri in 51 de tari, pe 6 continente si 9.300 angajati. In Europa Centrala si de Est, Colliers International furnizeaza servicii in Romania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Rusia, Ucraina, Bulgaria, Serbia si Muntenegru. In Romania, Colliers International este lider de piata si ofera servicii complete de consultanta imobiliara.