Conform bugetului de venituri si cheltuieli pe acest an al companiei, aprobat de Guvern si publicat luni in Monitorul Oficial, numarul de angajati prognozat pentru finele anului va scadea usor, la 4.218 persoane de la 4.224 la finele anului trecut, dar vor creste cheltuielile cu salariile (de la 207,1 milioane lei la 211,6 milioane lei) si bonusurile acestora (de la 12,3 milioane lei la 14,6 milioane lei).

Si castigul mediu lunar pe salariat a fost estimat in crestere, de la 4.439 lei la 4.537 lei. Cheltuieli mai mari au fost calculate si pentru contractul de mandat al conducerii, de la 513.000 lei la 713.000 lei.

Veniturile si cheltuielile totale au fost estimate la 683,4 milioane lei, cu profit zero, subventia primita de la stat fiind mentinuta aproape la acelasi nivel ca anul trecut, de 328 milioane lei.

Metrorex scumpeste biletele: cat vor costa biletele si abonamentele la metrou

Conform unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, citat de Mediafax, tarifele pentru calatoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, pretul cartelei pentru doua calatorii urmand sa creasca de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 calatorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 lei, fata de 60 lei in prezent.

Pretul unui abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii va creste de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va fi majorat de la 6 lei la 8 lei.

Masura, care ar urma sa intre in vigoare la 28 martie, va conduce la cresterea veniturilor anuale ale Metrorex cu circa 44 milioane lei si implicit la diminuarea deficitelor de finantare, se arata in referatul de aprobare al proiectului.

Citeste si:

In referat se mai afirma ca, avand in vedere numeroasele petitii inregistrate la Metrorex in ultimii trei ani cu privire la abonamentul lunar cu 62 de calatorii, precum si petitiile primite prin Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, prin care calatorii isi exprimau nemultumirile in ceea ce priveste efectuarea numarului de calatorii in perioada de valabilitate a abonamentului, administratorul retelei de metrou propune eliminarea acestui titlu de calatorie.

In acelasi timp, Metrorex arata ca ajustarea tarifelor de calatorie cu metroul reprezinta principala masura de acoperire a deficitului financiar al societatii.

Mai multe zeci de persoane au protestat, sambata, cerand explicatii pentru elimina cartelei cu 62 de calatorii si cresterea tarifelor, in conditiile in care abonamentul cu 62 calatori costa in prezent 50 lei, iar singurul abonament lunar care va mai fi disponibil este cel lunar, al carui pret va creste la 70 lei.

Ultima scumpire a calatoriilor cu metroul dateaza din august 2012, cea mai mare crestere fiind operata la cartelele de 10 calatorii, care s-au scumpit cu 50%, de la 10 lei la 15 lei.

In vara anului trecut, sindicalistii de la metrou au pichetat sediul Guvernului, cerand, printre altele, acordarea unei cresteri salariale direct proportionale cu rata inflatiei si acuzand ca fondul de salarii Metrorex nu a mai crescut de peste cinci ani. La acel moment, premierul Victor Ponta a reactionat spunand ca angajatul nu trebuie sa fie "sclav pe plantatie", dar nici sindicatul nu trebuie sa ajunga patronul Metrorex, unde liderul sindical Ion Radoi este sef de 20 de ani si face greva in fata Guvernului sau opreste metroul in caz de reforma.