Monitorul preturilor la produsele alimentare ar putea ajuta la urmarirea impactului scaderii TVA la alimente asupra consumatorului final, de aceea este un moment bun pentru a grabi implementarea acestui instrument, sustine Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, relateaza Mediafax.

"Am avut o discutie ieri la Ministerul Agriculturii cu producatori si firme de retail pentru a vedea cum putem face ca aceasta reducere a TVA sa se vada la raft si de asemenea sa vedem cum putem noi, cu Ministerul Agriculturii, sa monitorizam ceea ce se intampla. Este un moment bun pentru a grabi punerea in practica a monitorului preturilor, care ne-ar putea ajuta la urmarirea efectului scaderii TVA la alimente la nivelul consumatorului final. Vrem ca reducerea TVA sa se vada cat mai mult la consumator", a spus Chiritoiu.

El a aratat ca implicarea Consiliului Concurentei va avea ca obiectiv sa ajute companiile de retail si producatorii pentru a nu lua masuri care sa fie antinconcurentiale, in urma reducerii TVA.

"Aceste practici ar putea fi de genul intelegeri privind reducerea simultana a preturilor la anumite produse cu acelasi procent. Asociatiile de profil nu trebuie sa impuna reduceri de preturi, ci pot face recomandari privind o scadere minima, de exemplu de minim circa 12%, cat ar fi impactul diminuarii TVA. Astfel, se da posibilitatea unora sa poata opera reduceri mai mari, daca vor", a explicat Chiritoiu.
Premierul Victor Ponta a solicitat sprijinul Consiliului Concurentei pentru primele luni dupa aplicarea TVA de 9% la alimente, pentru a preveni aparitia unor noi carteluri pe piata, aratand ca masura aplicata anterior de reducere a TVA la paine a avut si "parti mai putin pozitive".

TVA de 9% la alimente, incepand cu luna iunie

Guvernul a decis ca, din luna iunie, TVA sa fie redusa la 9% la toate produsele agro-alimentare.

La finalul anului trecut, guvernul a aprobat un memorandum privind infiintarea unui sistem de monitorizare a preturilor bunurilor de consum. Obiectivele proiectului sunt, pe de-o parte, oferirea posibilitatii consumatorilor de a compara preturile din magazine, optand astfel pentru cele mai mici preturi, si pe de alta parte scaderea preturilor ca urmare a cresterii concurentei intre magazine.
Din Asociatia Marilor Retele Comerciale nu este de acord cu introducerea acestui instrument. Din asociatie fac parte Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach si Mobexpert.

Sursa foto: Mediafax FOTO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri