Prim-vicepresedintele Federatiei Miscare-Comercial, Liviu Stanciu, a declarant, pentru News.ro, ca aproximativ o suta de salariati de la CFR Infractructura si CFR Calatori au refuzat sa intre in tura de dimineata, acestia spunand ca vor intrerupe actiunea cand vor primi o data certa petnru plata salariilor, conform News.ro

Liderul sindical a precizat ca deocamdata efectele sunt intarzieri minore la plecarea trenurilor de calatori din Gara de Nord, activitatea fiind asigurata deocamdata de cei care au fost in tura de noapte si care au ramas in continuare pentru a nu fi intrerupt traficul feroviar. Stanciu a mai spus ca daca oamenii nu vor renunta la protest, s-ar puta ca intarzierile inregistrate la plecarea din Gara de Nord sa creasca, adaugand ca oamenii care au ramas din tura de noapte sunt deja foarte obositi si randamentul lor va scadea.

Protestatarii sunt nemultumiti ca miercuri, cand trebuiau sa primeasca avansul din salariu, angajatii de la CFR Infrastructura nu au primit banii, iar cei de la CFR Calatori au luat doar 50 la suta.

“Este un protest spontan, de la CFR Infrastructura si Calatori. Oamenii nu au mai vrut sa intre in tura. Cei care trebuiau sa intre de dimineata sunt la sala de prezenta si intreaba conducerea de ce nu li s-au dat salariile, pentru ca au rate, copii si alte obligatii. Ei sunt nemultumiti ca cineva din Ministerul Transporturilor, cu intentie sau fara intentie, nu si-a facut treaba. Pentru ca ei nu si-au primit nici salariile de mizerie, factorii decidenti, care nu si-au facut treaba, sa fie indepartati”, a spus Stanciu.

Liderul sindical a adaugat ca cei din conducere le-au spus ca banii ar urma sa intre in cateva zile, dar nu au putut sa le dea o data sigura pentru plata salariilor.

Citeste si:

Stanciu a mentionat ca cei care protesteaza asigura activitatea de compunere a trenurilor de calatori in statia CFR Grivita, cea mai mare statie de acest fel din Romania.

Cei 38.000 de angajati ai companiilor feroviare de stat CFR Calatori si CFR SA au primit, miercuri, doar jumatate din avansul de salariu, ca efect indirect al neplatii la timp a subventiei de catre Ministerul Transporturilor, in conditiile in care Hotararea de Guvern care permite plata compensatiilor catre companiile feroviare de transport de calatori a fost aprobata abia miercuri, iar pana la aplicarea efectiva ar putea trece inca o saptamana, a declarat, pentru News.ro, liderul Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, Gabriel Rodrigo Maxim.

CFR Calatori, cea mai mare companie de transport feroviar de calatori din Romania, are in jur de 13.000 de angajati, iar CFR SA, cunoscuta si sub denumirea de CFR Infrastructura, detine infrastructura feroviara a Romaniei, inclusiv garile, si are circa 25.000 de angajati.

”Ministerul Transporturilor nu a platit catre CFR Calatori 400 de milioane de lei din decembrie pana acum, cat reprezinta compensatiile pentru pachetul social, iar acesti bani erau destinati, in principal, platii taxei de utilizare a infrastructurii pentru CFR SA”, a spus Maxim, pentru News.ro.

Ministerul Transporturilor nu poate plati compensatiile pentru companiile feroviare pana ce nu intra in vigoare Hotararea de Guvern care aproba noile contracte de servicii publice pentru perioada 2016-2020 in transportul feroviar public de calatori.