“Eu veneam din zona de avocatura, in timp ce Robert este unul dintre managerii care au lansat primul magazin Peek & Cloppenburg in Romania. Era o pasiune pentru ceva nou, am simtit ca am nevoie de un lucru fresh. In plus, nu am gasit pe piata romaneasca ceva similar pentru ca noi vindem si cumparam haine si bijuterii contemporane, dar mai ales vintage. Si am decis sa combinam experienta lui in moda si retail cu experienta mea in managementui unei afaceri”, afirma Loredana Salcianu (38 de ani).

Ea este din 2006 managing partner in cadrul casei de avocatura Salcianu Attorneys as Law si are peste 12 ani de experienta ca avocat senior.

Pe de alta parte, germanul Robert-Jan Brückner (27 de ani) se afla de trei ani in Romania. Din 2008 si pana anul trecut s-a ocupat de lansarea primei reprezentante Peek & Cloppenburg pe piata locala, magazinul din Baneasa Shopping City comercializand branduri de lux precum Armani, Hugo Boss, Max Mara, Ralph Lauren, Vogue, Burberry sau Kalvin Klein. In prezent, este consultant in retail, Jan Brückner cunoscand foarte bine companiile care au adus in franciza pe piata locala diferite branduri de moda celebre la nivel international.

Astfel, in martie, la doar trei luni dupa ce s-au gandit la o astfel de afacere, au deschis pe Calea Victoriei, magazinul Vintage Room. Chiar daca chiriile pe Calea Victoriei sunt acum la jumatate fata de 2008, preturile sunt inca mari pentru un start-up.

“Chiriile sunt prea mari pentru ceea ce iti ofera piata ca return of investment. Este foarte greu pentru un investitor sa aiba un business echilibrat: chiriile sunt mari, nu sunt locuri de parcare. Proprietarul ar fi preferat ca spatiul sa ramana gol un an decat sa-l dea pentru o chirie mai mica. Nu a cedat niciun euro”, explica Jan Brückner.

Investitia initiala in decorarea magazinului si achizitia primelor produse a fost de aproximativ 35.000 de euro, intre timp urcand la in jur de 50.000 de euro. Cei doi antreprenori isi doresc sa obtina venituri de circa 250.000 de euro in 2012, iar anul acesta sau la inceputul anului viitor sa ajunga pe profit.

Printre produsele comercializate de Vintage Room se numata Gucci, Gaultier, Christian Dior, Fendi, Burberry, Armani, Valentino, Louis Vuitton, Chloe, Emanuel Ungaro, John Galliano, Dolce & Gabbana, Hugo Boss, Stuart Weizman, Badgley Mischka, Salvatore Ferragamo, Rocco Barocco, Pal Zileri sau Moschino.

In general, in jur de 70% dintre produse se adreseaza femeilor, iar restul sunt pentru barbati, pentru acestia toate produsele fiind de fapt accesorii.

Dintre cele pentru femei, cele mai bine vandute sunt gentile (acestea au preturi intre 250-500 de euro), esarfele, pantofii si curelele (preturile variaza intre 150-200 de euro).

Pe de alta parte, barbatii cumpara in special butoni si cravate, preturile fiind intre 80-150 de euro.

“Am fost foarte bine primiti bine de o anumita categorie de consumatori, mai exact de cei care cunosc brandurile si valoarea acestora. Chiar daca nu cumpara, spun ca sigur se vor intoarce. Pe de alta parte, cred ca altii nu inteleg conceputul si ne considera ca fiind foarte scumpi. Insa vin si turisti straini care ne spun ca avem preturi foarte mici comparativ cu preturile din strainatate”, afirma Jan Brückner.

Printre clientii magazinului se numara cantareti, prezentatoare si stilisti de televiziune, politicieni, avocati sau doctori. De exemplu, au cumparat din magazin DJ Wanda (DJ, VJ si solista) si Adriana Popa, cea care conduce atelierul de costume de film si productie de televiziune de la Studiourile MediaPro.

Citeste si:

Pentru a creste businessul, fondatorii Vintage Room au lansat un magazin online pe Facebook, iar in noiembrie vor sa deschida si un magazin online care sa functioneze direct de pe site-ul boutique-ului.

In afara de cei doi proprietari, pentru acest business lucreaza deocamdata doar inca o persoana care se ocupa de vanzarile magazinului de pe Calea Victoriei. Insa, odata cu lansarea unui shop online echipa ar putea creste semnificativ.

Pe langa comercializarea de haine si accesorii, Vintage Room ofera si servicii de intretinere si reparare a gentilor de lux (handbag SPA), consignatie (pentru vanzarea de produse catre boutique) asistenta personala (va puteti programa pentru a proba produsele fie pentru a selecta articolele vestimentare pe care sa le vindeti) sau croitorie personala.

Chiar daca in general boutique-ul a fost bine primit de catre clienti, cei doi antreprenori se confrunta si cu probleme.

“Cea mai mare problema este ca nu se cunoaste valoarea unui brand, sunt oameni care nu stiu ca un brand poate avea patru linii si ca sunt diferente de pret intre aceste linii. O perceptie gresita este si ca in Romania preturile sunt mai mari decat in strainatate si multi nu vin din aceasta cauza. Vad Chanel si isi spun ca nu isi vor permite sa cumpere niciodata un produs Chanel. Si trec mai departe. Sau vad vintage si cred ca vindem produse second hand. Dar incercam sa aflam daca romanilor le plac sau nu sa poarte vintage”, explica Salcianu.

In ciuda unor astfel de dificultati, antreprenorii isi doresc ca in curand sa mai lanseze un magazin online care sa functioneze si la nivel international si care sa fie axat doar pe produse de lux.

Sursa foto: Imaginile din acest articol sunt preluate de pe pagina de Facebook a Vintage Room.

Citeste si:

Cum a facut un tanar de 23 de ani o afacere din bursa de la scoala

Cum a facut un tanar de 23 de ani o afacere din bursa de la scoala

Cum a facut un tanar de 23 de ani o afacere din bursa de la scoala

Tanarul care vinde cosuri de gunoi catre IKEA si Metro

Tanarul care vinde cosuri de gunoi catre IKEA si Metro

Tanarul care vinde cosuri de gunoi catre IKEA si Metro

EXCLUSIV, din Top Time: Cum sa te iei la tranta cu Google si Facebook

Doi romani vor sa creeze Facebook-ul copiilor. Vezi investitia

EXCLUSIV, din Top Time: Cum sa te iei la tranta cu Google si Facebook

EXCLUSIV, din Top Time: Cum sa te iei la tranta cu Google si Facebook