"Ajunsesem intr-un punct al carierei in care simteam ca putem sa facem acest pas. Fiecare dintre noi avea o viziune despre cum ar putea face lucrurile altfel. Atunci parea o nebunie sa iti lasi postul cald, unde lucrurile mergeau destul de bine, unde fiecare era sef de departament sau de cont. Un om rational ar fi zis ca lucrurile erau foarte bune acolo si nu aveam de ce sa facem schimbarea aceasta. Dar ajunsesem la un moment in care voiam sa facem lucrurile in felul nostru”, afirma Marilena Istratescu (foto mijloc), managing partner al grupului de agentii Hello.

De altfel, acest lucru pare sa fie cumva natural pentru cele trei antreprenoare, avand in vedere ca in agentiile in care lucrau aveau deja functii de management.

“Acest lucru ne-a format ca antreprenori. Nu a fost o schimbare de genul << M-am saturat, vreau sa fiu propriul meu sef>>. Nu, pentru ca si inainte aveam suficienta libertate incat sa actionam pe cont propriu in cadrul acelor sisteme”, spune Cristina Diaconescu (foto stanga), creative partner al Hello Group.

Cele trei antreprenoare au pus bazele grupului in mai 2010, cand au lansat agentiile Hello Communication, companie care ofera servicii de strategie si creatie si care anul trecut a avut un business de 460.000 de euro si Hello Consumer Interaction, companie cu activitati in zona campanii instore (field execution, management de eveniment), care in 2011 a avut o cifra de afaceri de 300.000 de euro.

Vor o crestere de 30% anul acesta

Grupul a inregistrat afaceri de 760.000 de euro si un profit net de aproximativ 45.000 de euro in 2011. Pentru anul acesta cele trei fondatoare estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de circa 30% pana la in jur de un milion de euro.

Antreprenoarele au experienta in domeniul bunurilor de larg consum, marketing pentru femei si trade marketing

Primul client, Dr. Oetker, a fost castigat la doar o luna dupa ce au lansat businessul. In prezent printre clientii Hello se numara companii precum Dr. Oetker, Nestle, Strauss, Heidi Chocolate, Alexandrion Group, GlaxoSmithKline, Beiersdorf, Piraeus Bank si E.ON Energie Romania.

In perioada urmatoare, grupul ar mai putea sa isi adauge in portofoliu inca doi clienti din zona bunurilor de larg consum (FMCG). De altfel, companiile din FMCG aduc in jur de 85% din businessul Hello Group.

Citeste si:

Pe de alta parte, fondatoarele isi doresc foarte mult clienti din domeniul auto, farmaceutic si al telecomunicatiilor.

Spera sa aiba clienti din auto, telecom si farma

“Telecomunicatiile sunt o provocare si visul oricarei agentii, farma este un domeniu <<clean>> cu care vrei sa te asociezi, iar in auto, un domeniu care nu a mers foarte bine in ultimii ani, este provocarea de a aduce rezultate”, afirma Andreea Celescu (foto dreapta), managing partner al Hello Consumer Interaction.

In prezent, grupul are 14 angajati, cu o medie de varsta de 25-26 de ani.

De altfel, unul dintre obiectivele celor trei antreprenoare pentru urmatorii ani este legat de angajati.

“Vrem ca oamenii sa ajunga sa nu mai atat de dependenti de fiecare dintre noi. Pentru ca daca pornim la drum cu niste oameni fresh, continuam drumul dezvoltandu-le leadershipul. Incercam sa ii facem sa fie independenti, capabili sa ia decizii, autodidacti, proactivi, sa aiba intuitie legata de business”,explica Cristina Diaconescu.

Si tot pentru urmatorii ani antreprenoarele se gandesc si la deschiderea unor agentii noi, insa deocamdata nu este nimic stabilit. Printre specializarile in care ar putea noi afaceri se numara zona de online, cea de productie publicitara, marketing cultural si merchandising,

Cine sunt fondatoarele grupului Hello

Marilena Istratescu (32 de ani), managing partner al grupului, a mai lucrat inainte de a cofonda Hello Group pe functii de client service in agentii ca Mercury 360 si Punct Advertising. Printre clientii pe care i-a gestionat in acea perioada se numara conturi precum Henkel sau Maggi. De asemenea, a mai lucrat ca director de marketing pentru brandurile din portofoliul magazinelor de bijuterii si ceasuri de lux Galt Orologerie Elvetiana.

Andreea Celescu (33 de ani), managing partner al Hello Consumer Interaction, a pus bazele departamentului de implementare din cadrul grupului BBDO Romania. Acolo a condus o echipa de cinci oameni care lucrau in cadrul grupului si mai multe sute care erau agenti pe teren, in locatiile in care se desfasurau campanii pentru clienti. In cadrul Hello gestioneaza zona de implementare si conduce o echipa de sapte oameni in agentie si in jur de 500 in teren. A mai lucrat pentru conturi precum Johnson Wax, L’Oreal, Scandia, Pepsi sau Tnuva.

Cristina Diaconescu (35 de ani) este creative partner in cadrul grupului Hello, ocupandu-se de zona de creatie. Inainte de mai 2010 a mai lucrat ca group creative director in cadrul agentiei Mercury360 unde a gestionat clienti precum Coca-Cola, Procter&Gamble, Peroni, Reinert, Tetra Pack sau Muzeul Taranului.