1. Numara-ti respiratiile.

Inspirand adanc si marind timpul de expiratie iti va calma sistemul nervos, spune Timothy McCall, autor la cartii “Yoga as Medicine: The Yogic Prescription for Health and Healing”, citat de Entrepreneur.com. Numararea lungimii inspiratiei si inspiratiei te va ajuta sa iti dai seama cat de adanc respiri si te poate ajuta sa te perfectionezi astfel incat sa lungesti acest proces.

2. Nu te sfii sa canti

Daca tacerea sau/si numaratul respiratiilor te deranjeaza sau nu ti se par atragatoare, poti canta incet o melodie pentru a atinge un efect similar. Atunci cand canti iti prelungesti in mod natural respiratia, lucru care te calmeaza.

3. Bea mai multa apa

Atunci cand nivelul de hidratare scade sub 2%, abilitatea ta de a lua decizii importante sau de a realiza calcule matematice se intrerupe, spune Mike Collins, fondatorul Perfect Workday, companiei axata pe cresterea eficientei fortei de munca. “Cu cat esti mai hidratat, cu atat gandesti mai bine”.

4. Scaneaza-ti corpul

Citeste si:

Redirectionandu-ti atentia, chiar si pentru cateva minute, de la mediul inconjurator la propriul corp te poate ajuta sa scapi de stres. Inchide ochii si pentru jumatate de minut scaneaza-ti mintal corpul, incepand din varful capului. In loc sa te axezi pe probleme exterioare, te calmezi acordandu-ti tie insuti/insati atentie.

5. Pastreaza in apropiere fotografii din vacanta

O alta modalitate de a scapa de stresul de la birou este sa tii in apropiere fotografii din vacanta sau amintiri placute. Atunci cand te simti stresat(a), uite-te la o imagine placuta un moment, inchide ochii si incearca sa iti imaginezi senzatiile pe care le-ai simtit in acel loc – mirosuri, simtiri, atingeri, gust.

6. Creaza-ti ritualuri

In loc sa te grabesti sa bei cafeaua sau sa mananci rapid o gustare, fa din aceste activitati mici ritualuri in care sa te relaxezi, sa vorbesti “nimicuri” cu colegi. Concentreaza-te pe factorii relaxanti, nu te mai gandi, pentru moment, la munca din birou.

7. Razi cat mai mult

Umorul este factorul opus stresului. Intr-o situatie stresanta, automat devii crispat; atunci cand razi, te eliberezi de parte din probleme. Te poti folosi de YouTube si clipuri amuzante daca ti se pare ca nimic nu te poate face sa zambesti.