GloriaFood permite site-urilor restaurantelor sa implementeze un formular de plati online pentru clienti. Serviciul este freemium, mare parte din el fiind gratuit pentru restaurante.

Oliver Auerbach, persoana din spatele GloriaFood.com, spune ca a ales sa lanseze proiectul in Romania deoarece este usor sa gasesti oameni talentati care cunosc foarte bine limba engleza. “Simt mirosul oportunitatii chiar dupa colt!”, spune el, plastic.

Experienta indelungata in Silicon Valley, Kuala Lumpur, Olanda si Germania, l-a invatat pe Auerbach ca a selecta o echipa competenta reprezinta cheia succestului. “Este important de asemenea sa te gandesti la usurinta de folosire catre produs, si nu invers”, completeaza el.

De ce GloriaFood?

Oliver Auerbach obisnuia sa munceasca mult si nu avea timp sa isi gateasca singur, fiind obligat ori sa se duca la restaurante, ori sa comande online mancare. “Am observat ca aproape in orice state, a comanda mancare online este o experienta greoaie. Vorbind cu ownerii de restaurante am aflat ca nu prea au de ales – ori implementeaza un sistem scump, ori dezvolta propria platforma”.

Ambele solutii sunt insa scumpe si, in final, nu pot oferi user experience-ul pe care il asteapta clientii.

Citeste si:

“Suntem prima companie care functioneaza pe sistem freemium ceea ce inseamna ca trebuie sa ne educam clientii, restaurantele, ca serviciul este gratuit. Mai multi ne-au intrebat cum de facem acest lucru si a trebuit sa le explicam – intr-un final, au inteles”, mai spune Auerbach.

Si castigurile?

Serviciul este disponibil pe plan mondial, unica sursa de venit in prezent fiind versiunea premium, de 99 de dolari, care ofera mai multe beneficii restaurantelor ce implementeaza modulul de plata online.

“Avem planuri de a genera venituri prin parteneriate cu alte companii care aduc valoare adaugata clientilor nostri”.

Restaurantele tintite

Desi nu exclude din ecuatie lanturile de restaurante, targetul principal este reprezentant de unitati singulare. In SUA, 80% dintre restaurante au pagina de Facebook si deja multe dintre ele prefera sa isi faca mai intai pagina pe reteaua sociala decat site. “Primim de asemenea cerere sa realizam un sistem de comenzi online si pentru reteaua sociala”, puncteaza Oliver Auerbach.

Antreprenorul german estimeaza ca sistemul de plati va fi implementat de 3.000 de restaurante in mai putin de doi ani. “Deoarece nu suntem experti in logistica, targetam restaurantele care pot oferi ele insele serviciul de livrare a mancarurilor comandate prin instrumentul oferit de noi”, expica Oliver Auerbach.

Investitia in proiect s-a ridicat la 15.000 de euro, aceasta urmand a fi recuperata in 2-3 ani. In prezent, firma are 5 angajati.