"Am lansat afacerea Aventura Parc in 2005, insa parcul si-a deschis portile pe 14 iulie 2006. Motivatiile au fost multiple; am conceput mai multe business planuri pentru diverse tipuri de afaceri in Romania, insa acesta parea cel mai potrivit din toate punctele de vedere: si ca afacere, si ca domeniu, si ca aspiratii personale", a declarat pentru Wall-Street Cristina Rebiere, director Aventura Parc.

Sesizand oportunitatea de pe piata deficitara a parcurilor tematice romanesti si profitabilitatea unei astfel de afaceri, familia Rebiere a investit timp si efort pentru a deschide afacerea: "nu ne-am platit nici un leu salariu, mie si sotului meu, chiar daca timp de un an am muncit intre 18 si 20 de ore/zi", sustine Cristina Rebiere, precizand ca "am facut totul singuri: pliante, afise, site web, publicitate pe Internet, organizare de concursuri, presa". Desi nu dispune de un buget anual de promovare, Aventura Parc mizeaza pe reinvestirea banilor castigati in urmatoarele activitati si fidelizarea clientilor, existand in prezent clienti care au revenit de 6-8 ori.

Desi greu de cuantificat datorita factorului uman direct implicat, investitia s-a ridicat la ordinul a zeci de mii de euro. In prezent "un intreprinzator care doreste sa construiasca un Aventura Parc in sistem de franciza o poate face cu o investitie initiala (fara teren) de la 60.000 de euro", declara Cristina Rebiere, neexistand o limita superioara in acest sens, fiecare proiect depinzand de suprafata disponibila si atractiile dorite. Numarul angajatilor este si el variabil in functie de evolutia parcului si de sezon. La Aventura Parc lucreaza intre 5 si 15 angajati.

Proiectul Aventura Parc a fost gandit ca o oaza de distractie si relaxare in mijlocul naturii, o alternativa de a dezvolta turismul si educatia civica. Incepand cu 1 septembrie parcul va oferi cursuri pentru scoli si gradinite de initiere rutiera, de protectia mediului si activitati sportive in natura.

Target-ul parcului de aventura a inclus de la inceput publicul larg, atat adulti cat si adolescenti, familii, grupuri mari de persoane, scoli si gradinite, dar si companii care pot beneficia de programe tip teambuilding. Parcul este deschis in week-end, sambata si duminica, de la 10:00 la 17:00, printre atractii aflandu-se escalada in copaci, unica in Romania si un traseu de minigolf cu noua gauri. Pentru grupuri se organizeaza si petreceri tematice, iar scolile si gradinitele pot beneficia de cursuri in aer liber.

De la lansarea din 14 august 2006 pana in luna iulie anul curent, Aventura Parc a inregistrat peste 2.500 de vizitatori, numar care include si petrecerile pentru copii si adulti, invitatii acestora si participantii la evenimentele de teambuilding accesate de companii. Aproximativ 600 de vizitatori trec pragul parcului de aventura in fiecare luna, cel mai profitabil sezon fiind in perioada iulie-septembrie, dar si luna martie.

Citeste si:

Asa cum afirma Cristina Rebiere, aceasta activitate de teambuilding necesita o promovare mai intensa, procentul de companii fiind inca nesemnificativ ca parte a numarului total de clienti (ING, Genpact, Michelin Romania), "insa nu si in termeni de venituri".

Astfel, "nu din biletele de intrare se castiga la Aventura Parc, intrucat am pus un tarif pentru orice buzunar si orice familie: 25 RON adulti, 20 RON copii, pensionari si studenti si gratuit pentru copiii sub 3 ani. Castigam mai mult din evenimente (petreceri, teambuilding etc)", a mai spus Cristina Rebiere, estimand ca in 2007, considerat primul an de activitate a parcului, cifra de afaceri se va ridica la aproximativ 50-60.000 de euro.

Care ar fi totusi riscurile demararii unei astfel de afaceri? In principiu, acesta este minim, o posibila explicatie fiind lipsa unor parcuri de distractie tematice din peisajul autohton, existand in prezent doar cateva parcuri acvatice. “Concurenta ar fi utila in domeniu insa din pacate nu prea exista”, afirma Cristina Rebiere, intentionand ca in viitor sa deschida mai multe astfel de parcuri de aventura.

Urmatorul Aventura Parc se anunta in Valea Jiului, la Aninoasa, in parteneriat cu primaria orasului, beneficiand de fondurile structural europene. Deja aprobat de consiliul local, parcul va avea o suprafata de 10-15 hectare si cel putin cinci trasee de escalada in copaci, dar si multe alte surprize.

Construirea unui parc de distractie tematic este o afacere care duce in final la dezvoltarea durabila a turismului la standarde europene, putandu-se garanta accesarea fondurilor structurale si parteneriate cu primarile si colectivitatile locale. Pentru antreprenorul care doreste sa se lanseze intr-un asemenea proiect, obtinerea de avize, autorizatii si certificari este necesara. Se poate face apel fie la franciza Aventura Parc, fie la o firma de consultanta, intrucat exista multe aspecte care pot descuraja un investitor care opteaza pentru un parc de distractii, incheie Cristina Rebiere.