Cum ne putem impresiona si castiga clientii online, in momentul in care competitorii sunt doar la un click distanta?

E-Brandingul reprezinta mai mult decat comunicarea prin imaginea propriu-zisa a unui brand. Internetul este un canal prin excelenta interactiv, unul care alatura textul, miscarea, sunetul si design-ul pentru a reda personalitatea unui brand. De aceea e-brandingul este o oportunitate, dar si o adevarata provocare.

Un site bine conturat inseamna mai mult decat un logo sustinut, o grafica foarte atractiva si un mesaj puternic. Trebuie reconsiderata comunicarea cu clientii, furnizorii si piata dinamica in care activeaza compania. Primele reguli: se actioneaza intotdeauna la un nivel global si se creeaza un site cat mai ademenitor, “sticky”, care sa capteze toata atentia vizitatorilor in loc sa ii faca sa navigheze spre alte site-uri.

John Williams, presedinte si fondator al LogoYes.com, cel mai mare site de logo-uri DIY (do-it-yourself), cu o experienta de 25 de ani in advertising si creator de standarde in brandingul companiilor din topul Fortune 100, propune o strategie in sase pasi pentru a crea un branding online de succes:

1. Cunoaste-ti scopul. Exista o diferenta intre un “Internet brand” si doar un brand pe Internet. Daca vrei sa folosesti Internetul ca o sursa primara de marketing si detii deja o locatie in lumea reala, esti doar un brand pe Internet. Site-ul va tine cont de ceea ce deja este perceput in exterior. Daca vrei sa generezi majoritatea vanzarilor prin intermediul unui website, devii un brand online si totul se complica. Trebuie sa asiguri traficul pe site, sa utilizezi link-uri inteligente, sa adopti o strategie SEO (Search Engine Optimization) si sa te bazezi in acelasi timp pe functionalitate, spune Williams.

2. Capteaza din prima, din partea superioara a paginii. Asemenea unui ziar, in care coverstory-ul te atrage sa cumperi publicatia, un website trebuie sa atraga inca dinaintea fenomemului de “scrolling downward”. Vizitatorii internauti nu sunt fani ai scrolling-ului, deci primul impact conteaza, la fel si locul unde sunt plasate informatiile de interes. Daca cititorii nu vad imediat ceea ce ii intereseaza, vor migra spre alte site-uri. Cheia consta in relevanta, simplitate si familiaritate.

Citeste si:

3. Adauga interactivitate. Internetul este lipsit de atingerea umana, care da incredere. Dar interactivitatea are tocmai rolul de a o inlocui, atat cat se poate. Permite clientilor sa se exprime online, sa trimita opinii si sugestii, sau personalizeaza site-ul.

4. Du-te direct la tinta. Altfel spus, organizeaza continutul site-ului cat mai eficient, pentru rezultate imediate. Imagineaza-ti cum vor reactiona vizitatorii pe site si actioneaza in consecinta. Dezvolta ceea ce atrage, evita frazele lungi si opteaza pentru scheme si paragrafe scurte si nu uita de partea vizuala, sfatuieste Williams.

5. Evita efectul “hype”. Avantajul internetului este accesibilitatea unui numar semnificativ de informatii, intr-un mediu neutru, in care internautii detin controlul. Advertising-ul traditional functioneaza dupa alte reguli. Internetul nu te proclama “mai bun, mai eficient, mai competitiv”. Consumatorii pot compara preturile, varietatea de produse, specificatiile acestora. Sa fii “hype” distruge credibilitatea, sustine Williams.

6. Creeaza standarde in e-branding. Exact ca un plan de afaceri, branding-ul online porneste de la stabilirea unor obiective si standarde, tehnice si vizuale. Vorbim de paleta de culori, plasarea logo-ului, grafica, tipografie, dar in egala masura de o harta a site-ului, o structura de navigare, balansul intre static si dinamic si informatile aditionale, link-uri etc

In final, scopul e-brandingului este crearea unei experiente facile, rapide si cuprinzatoare. Nu exista presiunea timpului sau toleranta, deci totul trebuie sa fie usor digerabil, simplu, instantaneu (pagina nu trebuie sa fie incarcata) si, mai presus de toate, intuitiv.