Un plan de marketing da incredere angajatilor. Este important ca acestia sa imparta viziunea si valorile companiei, dar si mai important este sa stie unde se va afla compania in anii ce vor urma. Oamenii nu inteleg intotdeauna proiectiile financiare, dar se bucura la vederea unu plan de marketing bine realizat. Este util ca un plan de marketing sa aiba si o versiune adaptata angajatilor, prin care sa se comunice planurile ulterioare si starea de entuziasm a echipei. Angajatii vor aprecia faptul de a contribui la planurile marete ale companiei.

Un plan de marketing este ca si un plan de afaceri. Desi pare greu de estimat directia companiei in urmatori cinci sau zece ani, este mai bine sa concepem un plan aproximativ decat sa nu o facem. Pentru a avea succes, trebuie sa stim sa planificam ceea ce ne dorim. Un plan de marketing trebuie tratat ca un “to-do list”, cu instructiuni anuale specifice.

Un plan de marketing este ca un raport financiar, negru pe alb. Indiferent de ceea ce se intampla in companie, planificarea ramane scrisa, indiferent ca e vorba de masuri strategice sau de marketing. Planificarea scris aminteste de directia pe care trebuie sa o imbratiseze compania.

Citeste si:

Un plan de marketing te ajuta sa gandesti la nivel inalt. Un plan de marketing este o ocazie excelenta de a reevalua mersul companiei si a gandi la un nivel inalt, sesizand si problemele care au scapat din vedere la conceperea planului initial. Periodic, planul strategiei companiei trebuie reevaluat, ceea ce este valabil si pentru planul de marketing, fie ca e vorba de idei inovatoare, de specificatiile produselor, de echipa de vanzari sau de evaluarea pietelor.

Un plan de marketing te ajuta sa evaluezi progresele realizate. Ideal, dupa un numar de ani, planurile de marketing pot fi revizuite pentru a se observa progresele facute, de la an la an, si a le compara cu estimarile facute anterior. Astfel se pot contura si obiectivele pentru anii urmatori.