“UniCredit Tiriac Bank, sponsorul acestui proiect, a finantat cu 120.000 euro achizitia parcului velo, toata logistica implicata de lansarea centrului, rastelurile, echipamentele si toate costurile operationale ale Cicloteque pentru anul in curs (personal, utilitati, software, Internet, mentenanta bicicletelor etc.)”, a declarat, pentru Wall-Street, Miruna Cugler, manager comunicare al organizatiei non-profit MaiMultVerde, adaugand ca Cicloteque nu este, in sine, o afacere.

Aceasta a tinut sa precizeze ca toti banii obtinuti din inchirierea bicicletelor vor fi folositi pentru a finanta functionarea centrului si pentru a extinde si imbunatati serviciul Cicloteque, care in prezent numara un parc de 100 de biciclete destinate inchirierilor. Bicicletele se pot ridica din curtea Facultatii de Drept, adresa Bd. Kogalniceanu 36-46, Sector 5, Bucuresti.

“MaiMultVerde va prelua si financiar sustinerea proiectului la finele lui 2008. In primul rand, trebuie sa putem acoperi costurile de functionare ale centrului prin varii mijloace, incepand cu 2009. In ceea ce priveste obiectivele, ne-am propus un rulaj mediu zilnic al parcului velo de cel putin 75%, calculat pana la finalul anului 2008 si cresterea parcului si a numarului de utilizatori cu 100% in fiecare an”, a mai spus Cugler.

Aproape 250 de bucuresteni au inchiriat in prima luna biciclete

Solutia de transport alternativ a prins destul de repede in Capitala. “Ca urmare a imbunatatirii posibilitatilor de inchiriere, Cicloteque numara pana in prezent 249 de abonati: 7 abonamente VIP, 22 abonamente standard/1 an, 70 abonamente redus/1 an, 2 abonamente standard/ 6 luni, 4 abonamente redus/ 6 luni si in regim de agrement 37 de utilizatori standard si 106 de utilizatori redus”, a spus managerul de comunicare al ONG-ului.

Initial, Cicloteque a presupus un singur tip de abonament anual, de 100 de lei standard si in varianta de 50 de lei pentru elevi/studenti/pensionari. Pentru a mari baza de clienti, ONG-ul s-a orientat spre abonamentele pe o perioada mai scurta, de sase luni (60 de lei standard si 30 lei redus) si inscrierea fara abonament, prin plata unei taxe standard de 6 lei sau 3 lei cu reducere, pentru fiecare ora de mers cu bicileta.

“In cursul saptamanii se inchiriaza minim 4 biciclete, maxim 20 pe zi. Lucrurile se schimba pe durata weekend-ului, cand se inchiriaza intre 10 si 40 de biciclete pe zi. Oricum, ne asteptam la cresterea numarului utilizatorilor Cicloteque pana la sfarsitul anului, pentru ca lumea deja a inceput sa se intoarca din concedii, iar din octombrie incep cursurile universitare”, a adaugat Cugler.

Citeste si:

Adaptarea serviciului de inchiriat biciclete in Bucuresti a insemnat si impunerea unor masuri de protectie si siguranta, respectiv implementarea unui proces de inregistrare a clientului pe baza unui document de identitate.

“ Se face o poza pe loc si semneaza un acord prin care isi asuma responsabilitatea in cazul furtului bicicletei, inclusiv faptul ca noi vom reclama Politiei persoanele care nu returneaza bicicleta in termenul stabilit. La inchiriere, utilizatorii primesc si un lant antifurt pe care sunt rugati sa il foloseasca daca lasa bicicleta undeva nesupravegheata. Nu in ultimul rand, parcul velo al Cicloteque este intr-un spatiu imprejmuit cu un gard inalt si cu supraveghere video nonstop”, mentioneaza Cugler.

Se ia in calcul extinderea Cicloteque in Bucuresti, dar si in tara

Reprezentantii MaiMultVerde se gandesc la posibilitatea de a mari parcul de biciclete anul viitor, in cazul in care solicitarile de inchiriere a bicicletelor vor creste. In paralel, se investigheaza si posibilitatea integrarii unui serviciu nou de parcare a bicicletelor la orice stand Cicloteque, urmand sa fie preluate de catre un angajat Cicloteque, care le va readuce la centru.

“Incercam cu pasi marunti sa urmam si sa aplicam partile bune ale proiectului din Franta. Desigur, ne-ar placea si sa mai deschidem un centru, tot in Bucuresti. Deocamdata testam terenul. Pe masura ce-l vom perfectiona in Bucuresti, vom lua in calcul si posibilitatea implementarii centrelor de inchiriat biciclete in marile orase din tara”, a spus managerul de comunicare al organizatiei.

Chiar daca initiativa apartine unei organizatii non-profit, ideea unor solutii ecologice alternative ar putea fi luata in calcul si de antreprenorii romani, un prim pas fiind facut deja de proprietarii magazinelor de produse biologice, dupa modelul occidental.