JocSotron.ro, magazin online ce comercializeaza jucarii, s-a nascut de ziua internationala a copilului, la 1 iunie 2008.

Investitia initiala in magazinul online a fost de circa 8.000 euro, la care s-au adaugat inca 10.000 euro pentru promovare. “Posibilitatea investirii in continuare exista si este necesara. Directia principala de investire pe termen scurt va fi promovarea. Inca nu suntem un jucator de top, piata mai are nevoie de timp ca sa auda de noi”, a declarat, pentru Wall-Street, Ciprian Chiripuci (foto).

Acesta este si unul dintre actionarii site-ului, lansat in format beta inca din mai 2008. Ciprian Chiripuci ocupa functia de manager de proiect in cadrul JocSotron si are o experienta profesionala vasta – a lucrat in vanzari, marketing, mai ales in zona de Internet, dar si destul de mult in management de proiect, atat online, cat si offline. In prezent, face si consultanta pe strategie de brand alaturi de Grapefruit, una din agentiile de branding din Romania.

Conform acestuia, JocSotron.ro colaboreaza foarte bine cu reviste dedicate atat parintilor, cat si copiilor, precum si cu site-uri care au un target potrivit. In ceea ce priveste traficul site-ului, se observa cresteri constante, de la luna la luna. JocSotron.ro ocupa cea de a 44 pozitie in trafic.ro, la categoria Familie/Copii, iar ziua care a adus cei mai multi vizitatori pe site a fost 16 decembrie 2008 – 541.

Astfel, daca in mai 2008, la lansarea site-ului, se inregistrau 89 de vizitatori absolut unici, in luna cadourilor s-au strans 9.251 de vizitatori unici, ceea ce demonstreaza faptul ca perioada sarbatorilor de iarna a adus si multe vanzari pentru magazinul online de jucarii.

“Anul 2008 a adus suficiente resurse pentru perioada sarbatorilor incat sa nu se resimta puternic efectele ultimelor doua – trei luni ale anului”, sustine Ciprian Chiripuci.

Cifra de afaceri inregistrata de JocSotron.ro in 2008 s-a ridicat la aproximativ 23 – 25.000 euro.

Cum sunt atrasi utilizatorii? Prin promovare, ar fi un raspuns clasic al managerilor de marketing. Insa acesta este un tip de business “viral”, astfel incat daca un client este multumit de ceea ce gaseste pe site, il va recomanda cu siguranta mai departe, ba chiar va propune un furnizor bun de jucarii.

Criza economica afecteaza si afacerea cu jucarii, spune managerul de proiect al JocSotron, si nu neaparat din punct de vedere al profiturilor, desi este probabil ca si acestea sa aiba de suferit.

Citeste si:

“Cel mai dureros este faptul ca, din cauza crizei, va exista si restrangerea activitatii producatorilor si, din pacate, Romania nu reprezinta o piata principala de desfacere pentru acestia. Drept urmare, probabil ca vom intampina probleme in furnizarea jucariilor cu cerere mare pe plan mondial”, afirma el.

El mentioneaza ca deja se confrunta cu astfel de probleme, dat fiind faptul ca unele produse extrem de solicitate de consumatori nu au aparut absolut deloc pe piata romaneasca, desi erau asteptate sa soseasca din toamna lui 2008 si la noi.

Cele mai bine vandute jucarii pe JocSotron.ro sunt cele cu caracter educational. De ce? Pentru ca parintii au inteles demult ca un copil invata cel mai bine si se dezvolta prin joaca, spune reprezentantul magazinului virtual: “Daca ii dai unui copil o jucarie care-l atrage, se va juca cu ea pana ii descopera toate ascunzisurile, calitatile si utilizarile create de imaginatia atat de bogata a copilariei. In acest timp cu siguranta isi dezvolta toate aptitudinile potrivite varstei, de la recunoasterea culorilor, atractia spre sunete si forme la cei mici, pana la dexteritate, simt practic, agilitate si asa mai departe”.

De ce au ales sa vanda tocmai produse pentru copii, si nu, de exemplu, pentru adolescenti? In primul rand, site-ul www.JocSotron.ro, desi unul de jucarii, nu este numai pentru copii. Un Rummikub, un puzzle, o piscina gonflabila, un Robosapien sau un elicopter Lego radioghidat reprezinta o atractie pentru orice categorie de varsta.

Mai mult decat atat, alegerea unui site de jucarii nu inseamna excluderea atractivitatii unui grup de produse adresat adolescentilor sau adultilor, fie ca acestia sunt femei sau barbati, considera actionarul magazinului online. Exista multe categorii de public care pot fi atinse prin intermediul unui portal web, "iar alegerea noastra nu a fost facuta dupa principiul X versus Y, scopul a fost doar acela de a alege un domeniu viabil, fezabil pentru a fi pus in practica de echipa alcatuita, care sa completeze foarte bine oferta existenta deja pe piata online si offline".

La intrebarea cum se vor vinde jucariile in acest an, este greu de raspuns - “Noi spunem ca se vor vinde bine”, afirma managerul JocSotron. Prognosticuri nu poate face insa in momentul de fata.

JocSotron.ro are in echipa sa patru membri, inca de cand s-a lansat, iar pe masura ce se va aglomera si activitatea, echipa va fi extinsa, spune Chiripuci. Printre distribuitorii/importatorii de pe piata cu care lucreaza se numara Noriel, Peak Toys, Omnitoys, Varuna, Epee, Chicco si altii. Livrarea produselor se face numai direct, de catre echipa JocSotron, sau prin curierat rapid, iar plata se face ramburs, la primirea coletului.