Fiind o persoana muncitoare si avand un angajament obsesiv fata de notiunea de perfectiune, J. Willard Marriott a reusit sa transforme un mic bar cu noua scaune din Washington DC intr-una din cele mai profitabile companii internationale, conform Entrepreneur.

La fel ca majoritatea tinerilor antreprenori ai secolului 20, Marriott s-a nascut in saracie si a inceput sa lucreze la o varsta foarte frageda. Cand avea 19 ani, acesta a inceput sa calatoreasca spre est si, in final, s-a stabilit in Washington DC. Dupa prima experienta avuta in acest oras, unde a trebuit sa indure canicula verii, tanarul a inceput sa se gandeasca serios la modalitatile prin care ar putea sa faca bani. Astfel, lui Marriott i-a venit ideea de a deschide un local unde sa poata vinde bauturi pe timp de vara. Aceasta intentie a sa avea de asteptat insa.

Traind o buna parte din viata sa in saracie, dorinta majora pe care o avea era aceea de a-si construi un viitor mai bun. De aceea, chiar daca nu terminase pana atunci liceul, Marriott s-a decis sa-si continue studiile.

Acesta a ajuns mai intai la Weber State College, unde presedintele scolii era chiar profesorul sau din clasa a saptea, iar dupa doi ani petrecuti acolo, Marriott si-a dat seama ca este timpul sa se transfere la Universitatea din Utah. In ultimul an de universitate, un mic bar se deschide in Salt Lake City. Impresionat de succesul rapid pe care il obtinea A&W, Marriott a inceput sa-si aduca aminte de ceea ce isi dorea sa faca in urma cu cativa ani. Astfel, cu 1.500 de dolari, bani pe care reusise sa-i stranga, si cu un imprumut inca pe atat, tanarul antreprenor a reusit, la data de 20 mai 1927, sa obtina franciza exclusiva A&W pentru Washington DC.

Proaspat casatorit, cu ajutorul sotiei sale Allie, Marriott a dobandit un succes fantastic in vara respectiva. Insa, odata cu venirea iernii, vanzarile au inceput sa scada, drept pentru care Willard s-a straduit sa obtina acordul special de la A&W pentru a extinde meniul dincolo de bauturi racoritoare. In acea iarna, in timp ce Marriott se ocupa de clientii sai, sotia sa pregatea chili, tamales sau sandwich-uri cu carne de vita, din retete aflate de la bucatarul sef al Ambasadei Mexicului, care se afla din vecinatate.

Succesul reportat datorita mancarurilor de calitate oferite la preturi minime, a facut ca Marriott sa-si extinda operatiunile prin doua noi locatii.

Cautand intotdeauna sa progreseze in afacerile sale, Willard a cumparat un lot vacant al Hot Soppes si, in 1932, Marriott ajunsese sa detina sapte astfel de locatii in zona Washington-ului. Acesta era foarte aproape sa devina milionar.

Citeste si:

In 1937, la deschiderea localului Hot Shoppe cu numarul 8 (care se afla in apropiere de Aeroportul National Hoover – unde se afla, in prezent, Pentagon-ul), Marriott a observat ca cei care calatoreau se opreau mai intai la el sa-si cumpere pranzul pe care urmau sa-l manance in avion. Astfel, Marriott s-a decis ca cel mai bine este sa realizeze pachete cu mancare pe care sa le vanda direct companiilor aeriene. Asa s-a nascut industria aviatica de catering. Intr-un an de zile, Willard a ajuns sa furnizeze mancare pentru 20 de curse de pe Aeroportul din Hoover.

Pana in 1953, incercat de diverse situatii nefavorabile (cum este si cel de-al doilea razboi mondial) pe care le-a transformat in oportunitati, baruletul cu noua scaune al lui Marriott crescuse la 56 de restaurante si ajunsese sa serveasca 30 de milioane de clienti anual.

Dupa 30 de ani in aceasta industrie, Marriott si-a asumat cel mai mare risc al vietii sale si a deschis primul hotel – The Twin Bridges. Evaluat la un pret de 7 milioane dolari, The Twin Bridges era cel mai mare motel din lume.

In 1963, dupa o indelungata cariera, seful lantului de cafenele s-a hotarat sa il lase pe fiul sau cel mare, Bill Jr., sa se ocupe de afacere in continuare. La un an dupa ce Bill Jr. a inceput sa se ocupe de business-ul familiei, el a a devenit presedintele companiei si i-a schimbat numele in Marriott Hot Shoppes Inc.

Apoi, in 1967, numele companiei a fost schimbat din nou, in Marriott Corp., iar un an mai tarziu s-a listat la Bursa din New York.

Bill Jr. a preluat functia de CEO al companiei de la tatal sau in 1972, iar intre anii 1970 si '80 a continuat sa extinda reteaua hoteliera a Marriott Corp.

J. Willard Marriott a decedat pe data de 13 august 1985, lasand in urma un imperiu care valora mai mult de 3,5 miliarde dolari. In 1999, Marriott International devenise al 13-lea cel mai mare angajator al Statelor Unite si opera, prin franciza, mai mult de 1.900 de hoteluri.