Ideea de la care a pornit afacerea Sana Gout, magazin ce comercializeaza preparate recomandate de nutritionist, este aceea ca o alimentatie sanatoasa trebuie sa devina obisnuinta in viata fiecarei persoane, si nu o necesitate.

Primul produs sub marca Sana Gout a fost vandut in decembrie 2008, o data cu lansarea magazinului pe piata bucuresteana, mai exact in Piata Dorobanti. Activitatile propuse pentru start-up au la baza trei scenarii ale bugetului de venituri si cheltuieli, iar cel mai optimist dintre acestea prognozeaza afaceri de un milion de euro in acest an, la pierderi de 100.000 euro.

Magazinul este o parte mai mica a unui concept care a aparut ca raspuns al unui lung sir de intrebari, dupa cum spune Gina Calagiu, managing partner al Sana Gout.

Tipul de alimentatie pe care il promoveaza Sana Gout este cel al mancarurilor sanatoase si naturale. Sana Gout furnizeaza de la preparate gatite ca acasa, recomandate de nutritionist, la produse vegetariene, pana la cele fusion.

Anul trecut, actionarii companiei au investit 300.000 euro in echipamente si amenajari ale punctelor de lucru Sana Gout, iar in 2009, Gina Calagiu spune ca vor mai aloca cel putin 200.000 euro sau poate mai mult, daca vor fi identificate strategii de finantare care sa aduca beneficii economice, in achizitia de echipamente si dezvoltarea unui sistem informatic.

Pentru promovare, echipa, formata in prezent din 22 de angajati, nu are alocat inca un buget de marketing. Pana la sfarsitul anului 2009, magazinul isi propune sa ajunga la un numar de 36 de angajati.

Activitatile propuse pentru start-ul Sana Gout se rezuma la catering pentru evenimente, catering pentru office, vanzare de produse BIO in magazine, vanzarea unui produs de volum.

Citeste si:

“Pentru 2010, avem planificata o dezvoltare a conceptului de catering pentru office, care va aduce o crestere cu 50% a cifrei de afaceri. La acest model lucram inca din 2008 si atunci cand va fi implementat vom putea sa imbunatatim starea de sanatate a abonatilor prin monitorizarea elementelor nutritive de baza din alimentatia zilnica sub aspect cantitativ, structural si calitativ”, a declarat Calagiu.

Pentru a raspunde in termeni economici, in scenariul optimist al anului 2010, directorul executiv al companiei previzioneaza o cifra de afaceri de 1,5 milioane euro si o marja de profit de 8%.

Pana in momentul de fata, Sana Gout a organizat sase evenimente, la care au participat intre 30 si 150 de invitati. Magazinul are 86 de abonati in modelul de catering pentru office, iar la magazin sunt, zilnic, intre 20 si 30 de clienti. “Clientii nostri sunt persoane informate, preocupate de sanatate, care cunosc si iubesc cu adevarat mancarea”, spune Gina Calagiu.

Pentru aceasta activitate, Sana Gout nu are concurenti pe piata si, din aceasta cauza, modelul va avea nevoie de o perioada destul de mare de validare, dupa cum considera sefa magazinului. “Am fi chiar interesati de parteneriate cu alte companii, daca au proiecte similare, sau de companii client pentru proiectele pilot”, adauga ea.

Dupa opt ani de studiu in domeniul managementului afacerii, echipa Sana Gout si-a propus sa implementeze modelul de excelenta intr-o afacere. “Am pornit de la o echipa de actionari cu atentie selectionati si antrenati pentru a se alinia viziunii si valorilor declarate ale afacerii. Am folosit modelul de excelenta in afaceri al lui Jim Collins: mai intai “cine” si apoi “ce”. O data ce ai pus oamenii pe locurile potrivite, gaseste cea mai buna cale spre excelenta”, spune Calagiu.

Pentru acest an, magazinul nu are in plan extinderea afacerii in alte zone
din Capitala sau in alte orase din tara.

“Ne vom concentra pe cresterea in mod constant a produselor si serviciilor oferite in zonele in care suntem deja si vom incerca sa intelegem in ce activitate avem potential mai mare”, declara Calagiu.