Fluxul de lichiditati este vital oricarui business. Intelegerea modului in care banii se plimba in si in afara companiei v-ar putea ajuta sa va dati seama cati bani aveti pe mana si v-ar putea pregati pentru orice va aparea pe drum cu afacerea pe care o aveti.
Proiectarea fluxului dumneavoastra de numerar este un lucru asemanator pregatirii bugetului si verificarii conturilor pe care le aveti, in acelasi timp. Veti incepe cu un punct de pornire, iar apoi veti prognoza veniturile probabile si cheltuielile pentru urmatoarele luni sau pentru urmatorul an. Fii atent cu privire la asumarea mai multor responsabilitati si nu uita sa iei in calcul tot, de la plata asigurarilor la salariile angajatilor.

De asemenea, nu uitati ca, pentru a fi eficiente, proiectiile fluxului de numerar ar trebui sa fie actualizate in mod regulat, cat mai exact, potrivit The Wall Street Journal.

Sa aruncam o privire mai atenta asupra a ceea ce inseamna o criza de lichiditati. In primul rand, astfel de crize nu sunt previzibile. Vezi care sunt motivele care duc la aparitia unei crize de acest fel:

- Un client mare intarzie sa plateasca facturile;

- Un sezon de obicei profitabil devine, in mod neasteptat, slab;

- Diverse costuri cresc (de fabricatie, de transport etc.) in mod surprinzator;

- Inventarul este prost administrat;

- Extinderea este prea costisitoare sau momentul ales pentru expansiune nu este cel mai potrivit.

Daca firma dumneavoastra intampina probleme ca urmare a unei crize de lichiditati, exista cateva modalitati de a rezolva aceasta lipsa de numerar:

- Iesi in fata si vinde. Poti apela la clienti deja existenti sau poti cauta noi clienti. Oricum ar fi, trebuie sa nu stai degeaba, concurentii dumneavoastra de abia asteapta un astfel de moment.

- Intensifica eforturile de colectare a banilor. Analizati-va creantele. Clientii va datoreaza bani? Daca raspunsul la aceasta intrebare este da, atunci este timpul sa apelati la noi metode de colectare a datoriilor. Luati in considerare, totodata, oferirea unor discount-uri pentru anumiti clienti.

- Revizuiti linia de credit pe care o aveti. In plus, analizati daca este posibil sa apelati la un nou imprumut sau intrebati bancherul dumneavoastra daca puteti obtine o refinantare.

- Cereti vanzatorilor/furnizorilor o favoare. Persoanele care va aprovizioneaza cu marfa, echipamente sau alte produse si servicii nu doresc sa va piarda ca si clienti. Mai ales daca ati fost un bun client, furnizorii dumneavoastra ar putea extinde termenul de rambursare al banilor pe care ii datorati.

- Reduceti costurile. Mutati sediul companiei intr-un spatiu mai mic sau chiar luati in considerare mutarea business-ului acasa la dumneavoastra. De asemenea, oricat de neplacute ar fi concedierile, ganditi-va sa apelati si la reducerile de personal, mai ales daca acestea inseamna mentinerea in viata a afacerii pe care o aveti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri