1) Identificati-va piata.

Cat de mare este valoarea acesteia? Este o piata noua sau una matura?
La multe dintre aceste intrebari va puteti raspunde petrecand cateva ore pe internet ori offline, adunand informatii de la diferite organizatii din industrie, scrie publicatia The Entrepreneur.

O alta metoda este sa va duceti la targuri ori expozitii si sa va uitati peste brosurile expuse de competitori.

Ce isi doreste cu adevarat potentialul dvs. client? Cine este acesta? Ce vand competitorii dvs. si cu ce preturi? Puteti oferi aceleasi produse ori servicii la preturi mai mici sau puteti adauga valoare, solicitand totodata preturi mai mari? Cat de mult dureaza vanzarea acestor produse ori servicii? Lista expozantilor la targ creste sau scade de la an la an?

2) Identificati-va clientul.

Va puteti intocmi propria lista de intrebari despre cum ar trebui sa arate consumatorul perfect, iar acestea pot fi simple precum cele legate de varsta, gen, starea civila, dar si intrebari despre care sunt lucrurile care ii motiveaza atunci cand isi cumpara un anumit produs ori serviciu.

3) Testati si masurati cererea.

Citeste si:

Marile companii cheltuiesc multi bani pentru a testa diferite campanii publicitare ori pentru a angaja persoane care sa participe la focus grupuri. Dvs. puteti fi mai eficient prin testarea a tot ceea ce faceti.

Una dintre modalitatile prin care puteti vedea cum sunt primite anumite produsele ori servicii este prin participarea la targuri, aceasta fiind totodata o metoda prin care sa cunoasteti persoane din domeniul in care va lansati.

4) Incepeti sa va faceti o lista de contacte.

S-ar putea sa aveti deja o lista de distribuitori, furnizori si chiar de potentiali clienti, insa trebuie sa dezvoltati aceasta baza de contacte si, de asemenea, sa tineti legatura in mod current cu cei pe care ii cunoasteti deja.

Atunci cand aveti o lista de contacte, lucrul cel mai important nu este oportunitatea de a avea cativa clienti, ci faptul ca aceste au acces la alti oameni care si-ar putea dori sa cumpere produsele ori serviciile dvs.

In orice caz, aveti grija cum va purtati fata de persoanele pe care le cunoasteti pentru ca adesea lista de contacte poate fi cel mai mare atu pe care il aveti.