Anul 2010 a fost unul complicat pentru micii antreprenori avand in vedere continuarea scaderii economice, dar si numarul celor 14.000 de companii intrate in insolventa pana la finalul lui august fata de 7.800 in tot 2007, cel mai bun an pentru economia romaneasca.

Insa, pentru 2011, toti antreprenorii spera la o revenire a economiei si, in acelasi timp, la mai multe masuri pentru sustinerea IMM-urilor.

“Mi-as dori ca anul viitor Statul sa creeze programe prin care sa se dea posibilitatea firmelor mici sa isi faca cunoscute produsele si serviciile la costuri mai reduse prin intermediul institutiilor specializate, cum ar fi Camerele de Comert, sa desfiinteze impozitul pe profit pentru primul an de functionare a unei firme noi infiintate si pastrarea neplatei taxei forfetare pentru primul an, flexibilitate in discutiile legate de problemele micilor antreprenori si facilitati pentru investitiile acestora”, afirma Violeta Lupu (31 de ani), fondatoarea companiei de training Clever Business Solutions.

Cum arata businessul primei francize romanesti de training pentru copii

Cum arata businessul primei francize romanesti de training pentru...

Firma pe care o conduce va avea afaceri de 250.000 de lei (60.000 de euro) anul acesta, mai mult cu 20-25% fata de 2009, si un profit net de aproximativ 25.000 lei (6.000 euro).

Clever Business Solutions a lansat in 2010 prima franciza romaneasca de training pentru copii, iar in prezent are trei centre autorizate in Ploiesti si Constanta.

“Pentru anul viitor ne asteptam la o crestere semnificativa atat in privinta cifrei de afaceri, cat si a profitului si acelasi lucru ne dorim si pentru francizatii nostri. Ne dorim ca pana la finalul lui 2011 sa extindem businessul de training pentru copii la nivel national prin francizarea a cel putin zece centre”, mai spune Lupu.

Despre investitii, dar mai ales despre stabilitatea legislativa vorbeste si Ioana Bucin, o antreprenoare in varsta de 32 de ani care a lansat un business care comercializeaza jucarii.

De la studii pe piata IT la vanzari de zeci de mii de euro de jucarii educative

De la studii pe piata IT la vanzari de zeci de mii de euro de...

“Autoritatile ar trebui sa fie mai consecvente in ceea ce priveste deciziile anterioare, pentru ca mediul de afaceri sa nu mai fie <<bombardat>> cu reglementari contradictorii. Astfel, sentimentul de incredere va creste si speram ca Romania sa fie privita din nou ca o destinatie pentru investitii. Orice investitie de anvergura inseamna oportunitati de dezvoltare si pentru companiile mici. Totodata, micii antreprenori ar trebui sa aiba acces mai facil la capital. Este una dintre principalele bariere pentru dezvoltare, in special in domeniile mai putin sprijinite prin fonduri europene, de exemplu comertul”, explica fondatoarea Sepco Online, firma care detine site-ul MagazinulPiticilor.ro si Sepco Dinamic, firma care se ocupa de distributia produselor in magazine si librarii.

Managerul nu a precizat cifra de afaceri estimata pentru acest an, insa a afirmat ca pentru urmatorii ani vizeaza dublarea sau chiar triplarea nivelului actual de al business. In iunie, Ioana Bucin estima ca magazinul online sa aiba vanzari de cel putin 50-60.000 de euro in acest an.

Marius Tudosiei, un antreprenor in varsta de 35 de ani, care a deschis in aceasta toamna ”Bacania Veche”, un magazin unde se vand doar produse naturale, isi doreste un mediu propice pentru idei inovatoare si, de asemenea, ca cei care lanseaza afaceri sa se orienteze tot mai mult catre domeniul serviciilor.

Cum arata businessul cu cozonaci si dulceata de casa al fostului director de marketing de la Jurnalul National

Cum arata businessul cu cozonaci si dulceata de casa al fostului...

“Mi-as dori doar lucruri imposibile, care nu se vor intampla niciodata. De exemplu, sa limpezeasca mediul economic. Iar asta e imposibil. Nu-mi doresc decat sa ne lase sa ne facem treaba”, spune fostul director de marketing de la Jurnalul National.

Citeste si:

In ceea ce priveste evolutia afacerii in 2011, Tudosiei vrea sa deschida inca o bacanie si cifra de afaceri sa creasca de la circa 250-300.000 de lei (60.000-70.000) anul aceasta, la 450- 540.000 de lei (105.000-125.000 euro).

De asemenea, managerul isi doreste ca in 2011 sa consolideze brandul afacerii in care a investit 25.000 de euro si care este deja pe profit, dar si lanseze alte trei branduri.

Mihai Brehar, fondatorul Avanticart.ro, o platforma specializata pentru realizarea si dezvoltarea magazinelor online, vrea ca autoritatile sa fie mai flexibile si sa-i lase pe antreprenori sa se ocupe mai mult de business si mai putin de hartii.

Cat plateste un antreprenor pentru a-si dezvolta magazinul online

Cat plateste un antreprenor pentru a-si dezvolta magazinul online

“Cea mai mare dorinta e legata de birocratia uriasa pe care inca o avem desi toate guvernele de pana acum s-au laudat ca au redus-o. Autoritatile trebuie sa ne lase sa lucram, nu sa ne ocupe timpul cu plimbatul hartiilor si cu statul la cozi. Mi-as dori totodata sa sprijine ori sa pastreze lucrurile actuale din industria IT. Medicii au plecat, inginerii si oamenii calificati au plecat, programatorii si oamenii din IT inca sunt aici pentru ca industria merge bine. Orice pas gresit al autoritatilor ar putea avea un efect de migrare in masa al acestor oameni”, explica tanarul in varsta de 28 de ani.

Brehar vrea ca in 2011 sa ajunga la 50 de magazine online lansate pe platforma Avanticart si dublarea sau chiar triplarea vanzarilor inregistrate de Sosetaria.ro, un magazin online care comercializeaza sosete si care avea vanzari de circa 1.000 de euro pe luna in 2009.

“Cel mai mare ajutor pe care il poate acorda statul micilor antreprenori este simplificarea procedurilor birocratice. Este incredibil cat de mult timp se pierde cu hartii, formulare, stampile. De exemplu, la noi, o persoana dintre cele patru implicate in business se ocupa aproape numai de acte in 90% din timpul petrecut la birou”, spune si Daniel Nastase, un tanar in varsta de 26 de ani care a lansat in 2008 Line Education Center (LEC), o afacere in domeniul trainingului IT.

Start-up lansat la 23 de ani: Cursuri de IT care aduc venituri de zeci de mii de euro

Start-up lansat la 23 de ani: Cursuri de IT care aduc venituri de...

Printre clientii companiei cu afaceri estimate sa ajunga in acest an la 27.000 si un profit net de 4-5.000 de euro se numara Accenture, Ozone, Eureko, Vodafone, Siemens sau Beiersdorf.

Pe de alta parte, Felicia Stoica, o antreprenoare in varsta de 33 de ani care a infiintat compania de consultanta in resurse umane Humans, si-ar dori ca impozitarea firmelor mici sa se faca in functie de sectorul in care activeaza si totodata ca statul sa acorde sprijin in obtinerea de credite pentru dezvoltarea IMM-urilor.

Cum au lansat doi tineri o afacere de HR care a atras Vodafone si Dacia printre clienti

Cum au lansat doi tineri o afacere de HR care a atras Vodafone si...

“Ne asteptam ca guvernul sa inteleaga faptul ca va putea obtine bani mai multi la buget doar schimbandu-si atitudinea fata de mediul privat. Mai multi bani se pot obtine sprijinind dezvoltarea companiilor private si nu marind taxe si impozite, care, pana la urma au ca rezultat cresterea evaziunii fiscale. Ar fi de dorit ca rata inflatiei sa fie pastrata sub control, majorarea TVA-ului avand un efect negativ asupra acestui indicator”, spune managerul companiei cu afaceri preconizate sa ajunga in acest an la 130.000 de euro si la 150.000 de euro in 2011.

Care sunt asteptarile dumveavoastra, ca mici sau mari antreprenori? Ce va doriti in 2011 de la Statul roman si de la partenerii de business?