1. Incercati sa va extindeti in strainatate

In timp ce Statele Unite ale Americii s-au luptat cu criza economica, tarile din asa-zisul BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) si alte state din regiunea Asia Pacific, s-au bucurat de conditii economice mult mai bune, iar o alternativa ar fi sa va extindeti in aceste tari cu ajutorul internetului.

Primul pas este sa verificati capacitatea site-ului de a prelua tranzactii internationale, apoi sa va pregatiti pentru a primi comenzi din mai multe tari si sa va descurcati cu diferitele monede utilizate.

De asemenea, asigurati-va ca aveti cash si cunostinte care sa va ajute in cazul in care site-ul se confrunta cu probleme tehnice.

2. Fiti creativi

In ultimii ani, stagnarea creditarii a fost unul dintre cele mai mari obstacole pentru micile business-uri, in special pentru cele aflate la inceput.

Lipsa de fonduri a fortat antreprenorii sa devina mai creativi in ceea ce priveste metodele de a-si colecta banii pentru lansarea companiei.

Aceste lucruri a inclus negocierea unor termene mai bune de plata cu clientii ori furnizorii prin contracte preplatite ori flexibile ceea ce a dus la obtinerea de cash mai rapid.

3. Considerati social media o baza de date interactiva si incercati sa fiti prezenti pe retelele de socializare Facebook, LinkedIn ori Twitter.

Citeste si:

Puteti utiliza aceste canale pentru a crea o identitate pentru compania si produsele pe care le vindeti sau chiar pentru clienti.

Oferiti informatii despre produse sau despre modul in care conduceti businessul: veti vedea ca cu cat veti fi mai rapid si veti adauga mai multa valoare, cu atat mai mult reteaua dvs. de contacte va creste.

Este important sa testati si sa masurati rezultatele pe care le aveti datorita social media - daca utilizati corect acest canal, acesta poate fi la fel de valoros si profitabil precum canalele conventionale.

4. Adaptati si nu doar adoptati

In loc sa preluati fiecare tendinta de care auziti, mai bine evaluati cum ar putea modelul dvs. de business sa beneficieze de acesta cu costuri cat mai mici.

De exemplu, in aceasta perioada tot mai multe persoane nascute in jurul celui de-al Doilea Razboi Mondial se pensioneaza, ceea ce poate fi un lucru avantajos daca aveti o companie de turism pentru ca puteti profita oferind diferite pachete pentru pensionari.

Pe de alta parte, tinerii nascuti intre mijlocul anilor 70 si 2000 cheltuiesc din ce in mai mult. Acestia ar putea deveni si clientii dvs. in cazul in care aveti de exemplu un restaurant care sa le trimita pe telefonul mobil diferite cupoane ori oferte pentru livrari speciale.

Totul este sa va orientati modelul de business actual dupa tendinte si nu sa il schimbati cu totul.